Yazar "Demir, Muhammed" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fen bilimleri dersinde akıllı tahta kullanımının köy okullarında öğrencilerin akademik başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ve derse yönelik tutumlarına etkisi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2019) Demir, Muhammed; Mutlu, MehmetBu çalışmanın amacı, "Fen Bilimleri dersinde Akıllı Tahta Kullanımının Köy Okullarında Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ve derse yönelik tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu araştırma, 2016 – 2017 eğitim - öğretim yılında Niğde İli Himmetli Köyü Ortaokulunda, uygun örnekleme yöntemi ile amaçlı olarak seçilen 63 altıncı sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada 6/A sınıfında öğrenim gören 31 öğrenci deney grubunu, 6/B sınıfında öğrenim gören 32 öğrenci kontrol grubunu oluşturmaktadır. "Dolaşım Sistemi" konusu Deney grubunda akıllı tahta uygulamalarından faydalanılarak işlenmiş, kontrol grubunda 2013 fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan etkinliklerin uygulanmasıyla ders yapılmıştır. Uygulama deney ve kontrol grubunda aynı sürede tamamlanmış ve dört hafta sürmüştür (4x4=16 saat). Çalışmanın bağımlı değişkenleri akademik başarı testi puanı, kalıcılık testi puanı ve derse yönelik tutum puanıdır. Testlerden elde edilen veriler IBM SPSS 24.0 programıyla analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Verilerin analizi; aritmetik ortalama ve bağımsız gruplar t- testi kullanılarak yapılmıştır. Test sonuçlarından yola çıkarak çağın teknoloji çağı olması nedeniyle, akıllı tahtanın verimli bir şekilde kullanılması neticesinde fen bilimleri derslerinde elde edilen öğrenci başarısına pozitif şekilde yansıyacağı, öğrencilerin öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına pozitif etki edeceği ve fen bilimleri dersine karşı olumlu tutum sergileneceği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Akıllı Tahta, Başarı, Tutum, Dolaşım Sistemi, Fen Bilimleri, Altıncı Sınıf.Öğe Fen bilimleri dersinde akıllı tahta kullanımının köyokullarında öğrencilerin akademik başarılarına,öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ve derse yönelik tutumlarına etkisi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Demir, Muhammed; Mutlu, MehmetBu çalışmanın amacı, "Fen Bilimleri dersinde Akıllı Tahta Kullanımının Köy Okullarında Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ve derse yönelik tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu araştırma, 2016 – 2017 eğitim - öğretim yılında Niğde İli Himmetli Köyü Ortaokulunda, uygun örnekleme yöntemi ile amaçlı olarak seçilen 63 altıncı sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada 6/A sınıfında öğrenim gören 31 öğrenci deney grubunu, 6/B sınıfında öğrenim gören 32 öğrenci kontrol grubunu oluşturmaktadır. "Dolaşım Sistemi" konusu Deney grubunda akıllı tahta uygulamalarından faydalanılarak işlenmiş, kontrol grubunda 2013 fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan etkinliklerin uygulanmasıyla ders yapılmıştır. Uygulama deney ve kontrol grubunda aynı sürede tamamlanmış ve dört hafta sürmüştür (4x4=16 saat). Çalışmanın bağımlı değişkenleri akademik başarı testi puanı, kalıcılık testi puanı ve derse yönelik tutum puanıdır. Testlerden elde edilen veriler IBM SPSS 24.0 programıyla analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Verilerin analizi; aritmetik ortalama ve bağımsız gruplar t- testi kullanılarak yapılmıştır. Test sonuçlarından yola çıkarak çağın teknoloji çağı olması nedeniyle, akıllı tahtanın verimli bir şekilde kullanılması neticesinde fen bilimleri derslerinde elde edilen öğrenci başarısına pozitif şekilde yansıyacağı, öğrencilerin öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına pozitif etki edeceği ve fen bilimleri dersine karşı olumlu tutum sergileneceği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Akıllı Tahta, Başarı, Tutum, Dolaşım Sistemi, Fen Bilimleri, Altıncı Sınıf.