Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demir, Neslihan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Genç Tüketicilerin demografik Özelliklerinin Marka Tercih Etme Nedenlerinde Ve Marka Sadakatlerinde Oluşturduğu Farklılığın Belirlenmesi
    (Niğde Üniversitesi, 2013) Demir, Neslihan; Akın, Murat
    İnsanların doğa koşullarından korunma ve örtünme ile başlayan giyim serüveni günümüzde artık farklı bir boyut kazanmıştır. Bu nedenle giyim sektörü tüm dünyada artan bir hızla büyüyerek sürekli gelişme göstermektedir. Giyimin hayatımızda bu kadar vazgeçilmez oluşu, tüm dünyada markalaşmanın ve moda olgusunun da günümüz pazar koşullarının vazgeçilmezi haline gelmesine neden olmaktadır. Genç tüketicilerin toplam nüfus içindeki payı, satın alma güçleri, aileleri üzerindeki etkileri gençlere yönelik pazarların oluşturulmasının önemini ortaya koymaktadır. Bu nedenledir ki gençlerin farklı ihtiyaçları ve tercihleri tüketimi büyük ölçüde şekillendirmektedir. Genç tüketicileri iyi tanımak ve gereksinimlerini belirleyebilmek, tüketici memnuniyeti sağlamada ve markaya sadakat oluşturmada vazgeçilmez bir gerekliliktir. Genç tüketiciler üzerinde yapılan bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin kot pantolon marka tercih etme nedenleri ve marka sadakatleri belirlenmeye çalışılmıştır. Üniversite öğrencilerine ait cinsiyet, yas, medeni durum, öğrenim gördükleri fakülte/yüksekokul, gelir özellikleri, üniversiteye başlamadan önce yaşadıkları yerleşim birimi ve memleketleri gibi demografik özelliklerine göre, üniversite öğrencilerinin kot pantolon marka tercihlerinin ve marka sadakatlerinin farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırma, 2011-2012 bahar döneminde Niğde Üniversitesi'nde okuyan öğrenciler arasından seçilen 469 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma modeli çerçevesinde hipotezleri test edebilmek için oluşturulan alt hipotezler, öncelikle nonparametrik testler olan Mann-Witney U ve Kruskal-Wallis H ile ardından da güvenirliğini artırmak amacıyla parametrik test olan T-Testi ve Anova testi ile test edilmiştir. Anlamlı farklılıkların çıkması halinde, farklılığın hangi gruptan kaynaklandığı da belirlenmiştir. Yapılan analizler doğrultusunda; genç tüketicilerin, markadan memnun kalırsa diğer ürünlerini satın aldığı, üründen memnun kalırsa da tavsiye ettiği aynı zamanda markayı önceden belirleyip bilinçli şekilde satın aldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Çoğunluk kötü deneyimle karşılaşınca markaya olan güvenini kaybetmekte, alternatif markaların promosyonlarından etkilenip tercih ettiği markayı değiştirmektedir. Ürün model tasarımının ve marka tasarımlarının çekici olması, markanın bilindik, tanınmış olması, markanın güvenilir olması, markanın diğer ürünlerinden memnun kalınması, ürünün kumaş özelliğinin iyi olması, satış noktasında yapılan özel promosyonlar, ürün satış noktasında etkili sergilenmesi, bütün satış noktalarında aynı fiyat olması, kredi kartı ve diğer ödeme kolaylıklarının olması ve marka fiyat aralığının genel olarak sabit olmasının, genç tüketicilerin marka tercih etme nedenlerinde önemli gördükleri konular olduğu belirlenmiştir. Genç tüketicilerin sahip olduğu demografik özellikler ile marka tercih etme nedenleri ve marka sadakatleri arasında anlamlı farkın olup olmadığının belirlenmesi için yapılan analizler sonucunda, aralarında anlamlı bir farkın olduğu görülmüş ve hipotezler doğrulanmıştır.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim