Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demir, Yusuf Kağan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Coğrafi bilgi sistemleri ile Niğde-Kayseri arası hızlı tren hattı önerisi ve maliyetdeğerlendirilmesi
    (2021) Demir, Yusuf Kağan; Çoşkun, Murat
    Günümüzde yüksek hızlı tren (YHT) sistemleri belirlimesafelerde havayolu ulaşımına rakip olmakla beraberözellikle Avrupa bölgesinde havayolu türünün önemli vetamamlayıcı parçası olarak işletilmektedir. Bu işletme türüdüşük yoğunluklu kentlerin hava ulaşım hizmetineulaşmasının yanında bağlantı kurduğu kentler arasındakihareketliliğe de katkıda bulunmaktadır. Bu çalışmaTürkiye’deki düşük yoğunluklu kentler için yerelhavalimanı planlamalarının yerine mevcut demiryolubağlantılarının iyileştirilmesi düşüncesi ile Niğde-Kayseriarasındaki demiryolu hattının YHT hattınadönüştürülmesini ve bunun kaba maliyetini hesaplamayıamaçlamaktadır. Çalışma sonucunda Niğde-Kayseri hızlıtren hattının uzunluğu 127 km, yolculuk süresi 60 dakika,kaba maliyeti 2,629,206,080.6 TL olarak hesaplanmıştır.Yerel bir havayolu inşasına göre hattın maliyeti dört katyüksek tahmin edilmiştir. Ancak düşük yoğunluklukentlerin ürettiği yetersiz havalimanı talebidüşünüldüğünde hızlı tren yolu hattının Niğde kentine ortave uzun vadede sosyal ve ekonomik açıdan daha fazlakatkıda bulunulacağı düşünülmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Okul servislerinde biniş sürelerine ilişkin istatistiklerin Bootstrapping yöntemiyle kestirimi
    (2023) Demir, Yusuf Kağan; Demir, Hatice
    Bu çalışmada, aynı yaş gruplarından (ilkokul, ortaokul ve lise) oluşan yolcular ile engelli-lise grubu ile ilkokul ve ortaokul öğrenci yolcu grubunun karışık hizmet aldığı okul servislerine ortalama biniş süreleri araştırılmıştır. Çalışmada küçük örneklemelerden ana kütleye ait parametre kestirimleri için Bootstrapping Yönteminden yararlanmıştır. Ortalama biniş sürelerinin ilkokul öğrencileri için 4.0, ortaokul öğrencileri için 4.8, lise öğrencileri için 4.2, engelli-lise öğrencileri için 11.9 ve ilkokul-ortaokul karışık öğrencileri için 2.37 s/yolcu olarak kestirilmiştir. Bootstrapping yöntemi uygulamasında, ana örnek sayısının düşük olduğu durumlarda, alt-örnek sayısının artmasının kestirim üzerinde etkisinin olmadığı görülmüştür.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim