Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demir, Zekeriya" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Öğrenci velilerinin beklentileri açısından özel ve resmi okulların karşılaştırılması (Niğde il örneği)
    (Niğde Üniversitesi, 2000) Demir, Zekeriya; Yılmaz, Hasan
    Bu araştırmanın amacı, Niğde'deki ilköğretim Okullarında çocuğu öğrenim gören velilerin eğitim sürecine ilişkin beklentilerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi 2'si özel Okul olmak üzere il merkezinde 4, kasaba ve köylerde 4 olmak üzere toplam 8 ilköğretim okulunda öğrenim gören 394 veli oluşturmaktadır. Araştırma grubunu oluşturan velilerin 97'si özel ilköğretim okulu, 297'si devlet okulu velisidir. Velilerin 112'si kadın, 282'si erkek olup; 99'u 25-35 yaş, 155'i 35-40 yaş arası, 140'ı 40 yaş ve üzeridir. Velilerin 79'u Yüksek öğrenime, 112'si lise ve dengi okul öğrenimine, 193'ü ilkokul ve altı öğrenime sahiptir. Velilerin 82'si ev hanımı, 116'sı memur, 196'sı serbest meslek sahibidir. 25'i üst düzey, 278'i orta düzey, 91 'i düşük düzey gelire sahiptir. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için bir ölçme aracı geliştirilmiş ve velilere uygulanmıştır. Ölçme aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm velilerle ilgili kimlik bilgileri (cinsiyet, öğrenim durumu, yaş, meslek, gelir düzeyi, okulu ziyaret sıklığı, ziyaret esnasında kiminle-niçin görüşüldüğü gibi) alınabilecek şekilde düzenlenmiştir, ikinci bölümde, okulun fiziki yapısı ve birimleri- (1 1 madde), öğretmen yeterlikleri (10 madde), eğitim öğretim (9 madde), veli-öğretmen ilişkisi (12 madde) ile ilgili durumları ifade eden 42 madde bulunmaktadır. Velilerin okula ilişkin beklentilerini ortaya çıkarması beklenen her bir madde Likert ölçek türü şeklinde düzenlenmiştir. Araştırma sonucu elde edilen veriler, tablolar halinde gösterilmiş, çözümlemelerde X2 ve t testi (iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi) kullanılmış, farkın anlamlı olup olmadığını belirlemede bazen.05 düzeyinde, bazen de.01 düzeyinde anlamlı olup olmadığına bakılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, veliler çocuklarının okulunu bir öğretim yılında birkaç kez (2-3) ziyaret etmektedirler. Velilerin okulu ziyaret sıklığı cinsiyete göre farklılık göstermezken (P<.05) yerleşim yerlerine, gelir düzeylerine ve okul türüne göre farklılık göstermektedir (P>.05). Veliler okulu ziyaret ettiklerinde çocuğunun öğretmeni ile çocuğun başarısı hakkında görüşmektedir. Velilerin okullardan eğitim sürecine ilişkin beklentileri öğretmen yeterlikleri konusunda daha fazla görünmektedir. Bu beklentiler cinsiyete, yaşa, mesleğe göre farklılık göstermezken (P<.05), öğrenim durumu, gelir düzeyi ve okul türüne göre farklılık göstermektedir. (P>.05). Okul türüne göre farklılığın özel okul velileri lehine, okulun fiziki yapısı ve birimleri konusunda olduğu söylenebilir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim