Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demir H.G." seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    An on-ramp metering and speed control application on o1 freeway in istanbul
    (CRC Press/Balkema, 2017) Demir H.G.; Demir Y.K.
    In this study, to make improvements in freeway traffic flow, speed limits and ramp metering have been applied on on-ramps of the European side of 2.5 km Istanbul O1 Freeway during peak hours. Speed limits from 10 to 70 km per hour in multiplies of 10 km per hour and local ramp metering control ALINEA were applied on on-ramps of the study area. Simulation software CORSIM was used to test control results. The comparison of the results with the current condition shows that 20 km/h constant speed limit that was applied to on ramps of Beşiktaş reduce the average travel time per vehicle and the effect of shock waves on the study area. It shows as an alternative for local ramp-metering. The total travel time of vehicles on mainstream results %5 decrease. © 2017 Taylor & Francis Group, London.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim