Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirel, Yavuz" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bilgideki Değişimin Örgütsel Değişime Etkisi Üzerine Bir İnceleme.
    (Niğde Üniversitesi, 2009) Yalçın, İbrahim; Seçkin, Zeliha; Demirel, Yavuz
    Bilgideki değişimin birey ve örgütleri doğrudan etkilediği bilinmektedir. Özellikle bu değişimin örgütlerin yapısı, işleyişi üzerinde daha etkili olduğu görülmektedir. Bu nedenle mevcut bilgi birikiminin gözden geçirilmesi ve güncellenmesi, yeni bilgilerin elde edilmesi ve paylaşılması değişime hazırlık için önemli bir adımdır. Bu bağlamda değişimin bilgi süreci ile bağlantılı bir şekilde ele alındığı bu çalışmada amaç, bilginin değişmesine neden olan faktörler ile bilgi ve örgütsel değişim arasındaki karşılıklı ilişkiyi kavramsal olarak ortaya koymaktır. Bu çerçevede çalışmada bilgi kavramı, bilginin değişim döngüsü, bilginin değişimine etki eden faktörler (bilişim sistemleri, yenilik baskısı, bilgi paylaşımı, zaman, eğitim vb.), bilgideki değişim ile örgütsel değişim arasındaki kavramsal ilişki ayrıntılı olarak incelenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Hizmet sektöründe toplam kalite yönetimi ve bankacılık sektöründe bir uygulama
    (Niğde Üniversitesi, 2000) Demirel, Yavuz; Yalçın, İbrahim
    ÖZET Hızlı ve sürekli değişen çevre, işletmeleri de etkilemektedir. Değişen çevre şartlarına bağlı olarak firmalar arasındaki rekabetin boyutlarını da değiştirmiştir. İşletmeler varlıklarını sürdürebilmek ve ortaya çıkan bu acımasız rekabet karşısında değişimin zorunluluk olduğunu bilmeleri gerekir. Tüketici istek ve ihtiyaçlarının farklılığı işletmelerin bu istek ve ihtiyaçlara göre ürün ve hizmet sunma şeklini de değiştirmiştir. Bilgi çağının en önemli unsuru insandır. İnsanın gelişiminin yeniden keşfedilmesi gündeme gelmiştir. Globalleşen dünyamızda tüketici ve müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını "en iyi" şekilde karşılanma en önemli sorun haline gelmiştir. Bu sorunu çözebilmek için işletmeler yeni sorunlar için yeni cevâplar aramaya başlamışlar ve yeni yönetim anlayış ve teknikleri geliştirmeleri için çaba sarf etmektedirler. Her şeyin insan için olduğu görüşünü esas alan Toplam Kalite Yönetimi işte yukarıdaki gelişme ve değişmelerin çözümünü sağlayan yeni yönetim anlayışıdır. Çalışmamız teorik ve uygulama kısmından oluşmaktadır. Teorik kısımda kalite, Toplam Kalite Yönetimi, gelişimi, öğeleri, ilkeleri, amaçlan, uygulanabilirliği ve hizmet sektöründe Toplam Kalite Yönetimi konulan üzerinde durulmuştur. Çalışmanın uygulama kısmında ise hizmet sektörünün büyük bir kısmını oluşturan bankalarda Toplam Kalite Yönetiminin uygulanıp uygulanmadığını araştırmak için bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar değerlendirilmiş ve yorumu yapılmıştır. Elde edilen bulgular Türk bankacılık sektöründe Toplam Kalite Yönetiminin tam uygulanabilirliğinden söz etmek uygun değildir. Yaklaşık araştırmaya katılan 40 bankadan %52'sindeToplam Kalite Yönetiminin uygulandığını söylemek mümkündür. Bu da gösteriyor ki; Türk bankalannın kalite ve müşteri ile olan ilişkilerinden çalışmalar yapması gerekir. XII

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim