Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirezen, Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    1.7225 (DIN42CrMo4) ve 1.7035 (DIN41Cr4) çeliklerinin iç yapı ve mekanik özelliklerine ısıl işlem sıcaklığının etkisinin deneysel olarak incelenmesi
    (Niğde Üniversitesi, 2005) Demirezen, Mehmet; Bayrak, Mustafa
    ÖZET 1.7225 (DIN42CrMo4) VE 1.7035 (DIN41Cr4) ÇELİKLERİNİN İÇ YAPI VE MEKANİK ÖZELLİKLERİNE ISIL İŞLEM SICAKLIĞININ ETKİSİNİN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ DEMİREZEN. Mehmet Niğde Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makine Mühendisliği Anabilim Dalı Danışman : Yrd. Doç. Dr. Mustafa BAYRAK Ağustos 2005, 55 sayfa DİN 41Cr4 ve DİN 42CrMo4 düşük alaşımlı çelikleri otomotiv rot endüstrisinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Maliyet açısından DİN 42CrMo4 daha pahalı olmasına rağmen mekanik özellikler açısından tercih sebebidir. Bu çalışmada ısıl işlemle DİN 41Cr4 ve DİN 42CrMo4 malzemeleri farklı sıcaklıklarda menevişlendi. Elde edilen sonuçlar mekanik özellikler açısından karşılaştırıldı. Sonuç olarak menevişleme sıcaklığını değiştirerek DİN 41Cr4 malzemesinden DİN 42CrMo4 malzemesinin mekanik özellikleri elde edilebilmektedir. DİN 42CrMo4 malzemesinin yerine DİN 41Cr4 malzemesinin kullanılması halinde maliyet açısından tasarruf sağlanacağı ve malzeme kullanımındaki farklılıkların ortadan kalkacağı görülmüştür. Anahtar sözcükler: 42CrMo4, DİN 41Cr4, Isıl işlem, Temperleme, Menevişleme iii
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Analysis of tempering treatment on material properties of DIN 41Cr4 and DIN 42CrMo4 steels
    (ASM INT, 2007) Bayrak, Mustafa; Ozturk, Fahrettin; Demirezen, Mehmet; Evis, Zafer
    DIN 41Cr4 and DIN 42CrMo4 materials have been widely used in automotive driving elements. Although 42CrMo4 is more expensive than 41Cr4, it is more preferable in terms of material properties. In this study, these two materials were heat treated by austenitizing in a continuous furnace at 850 degrees C and quenched in oil at 90 degrees C. After they were tempered at various temperatures, mechanical properties were determined for each tempering temperature. The material properties for both materials were compared with each other. Results indicated that same mechanical properties for 41Cr4 and 42CrMo4 can be achieved by tempering 41Cr4 about 50 degrees C lower temperature than for 42CrMo4. In addition to the mechanical tests, fatigue tests were performed for both materials. Weibull distributions were plotted. Results indicated that 42CrMo4 had a longer life than 41Cr4 material.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim