Yazar "Dilek, Burcu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sınıf öğretmeni adaylarının arkası yarın tekniği ile küresel ısınmaya ilişkin bakış açılarının incelenmesi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018) Dilek, Burcu; Yalçınkaya, Elvanİnsanoğlunun doğayı kendi çıkarları uğruna acımasızca kullanması, sanayileşmenin ve teknolojinin gelişmesi ile birçok çevre problemi ortaya çıkmıştır. Çevre problemlerinin gittikçe artmaya başlaması bilinçli bir çevre eğitimini gerekli kılmıştır. Bu amaçla ilköğretimden itibaren bilinçli vatandaş yetiştirmek, her kademede çevre eğitimine yer vermek gerekmektedir. Bu doğrultuda geleceğin mimarı olan öğretmenlere büyük görevler düşmektedir. Bu araştırmada eğitimde yeni yaklaşımlardan biri olan arkası yarın tekniği kullanılarak sınıf öğretmeni adaylarının küresel ısınmaya ilişkin bakış açılarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 4. Sınıftan 35 öğretmen adayını kapsamaktadır. Veri toplama aracı olarak arkası yarın tekniği ile oluşturulmuş bir hikâye formu kullanılmıştır. Araştırmada, olasılık dışı(amaçlı) örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre; öğretmen adaylarının "küresel ısınmanın olası sonuçlarına" ait kavramlara daha fazla değindikleri görülmektedir. Bu da öğretmen adaylarının değindikleri ifadelerde genellikle küresel ısınmanın sonuçlarına odaklanan bir bakış açısına sahip olduklarını göstermektedir. Ayrıca öğretmen adaylarının birçoğunun küresel ısınmayı bir çevre sorunu olarak algıladıkları görülmektedir.












