Yazar "Doğan, Aylin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal bilgiler öğretmenleri ile öğretmen adaylarının branşlarına yönelik mesleki tutumlarının karşılaştırılması(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017) Doğan, Aylin; Baloğlu Uğurlu, NihalBu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenleri ile öğretmen adaylarının branşlarına yönelik mesleki tutum düzeylerinin tespiti ve karşılaştırılmasıdır. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının Bahar döneminde Niğde iline bağlı devlet ve özel okullarında görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve Aksaray Üniversitesi, Adnan Menderes Üniversitesi ve Bartın Üniversitesi'nin Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören her sınıf düzeyindeki öğretmen adayları ile birlikte yürütülmüştür. Araştırmada tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubuna, bu araştırma modeline uygun olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Sosyal Bilgiler Branşına Yönelik Mesleki Tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, SPSS 24.0 istatistik programı kullanılmış olup, normallik sınaması gereken durumlarda Kolmogorov Smirnov Z testi ile çalışma grubunun farklı değişkenler açısından karşılaştırılması için bağımsız gruplarda t testi ve Tek Yönlü ANOVA analiz yöntemleri uygulanmıştır. Ayrıca, çalışma grubunun ölçekte yer alan ifadelere katılım düzeylerinin aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri de verilmiştir. Bu araştırmanın bulgularına dayalı olarak edinilen en önemli sonuçlar, Sosyal Bilgiler öğretmen ve öğretmen adaylarının branşlarına yönelik mesleki tutum düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermeyecek düzeyde birbirine yakın olmasıdır. Ancak, her iki grubun Sosyal bilgiler branşını tercih nedenleri alt boyutunda, Sosyal Bilimlere ait disiplinleri sevmiş olmaları ile Sosyal Bilgiler dersinin özellikleri alt boyutunda bu dersin dostluk, kardeşlik, birlikte yaşama gibi erdemleri öğretebilmek için uygun bir ders olduğu ile ilgili ifadelerde Sosyal Bilgiler öğretmenleri açısından istatistiksel olarak farklılık gösterecek düzeyde yüksek olan bir katılım düzeyi tespit edilmiştir. Buna karşın, Sosyal bilgiler öğretmen adayları ise bu branştan beklentileri alt boyutunda Sosyal Bilgiler ders saatinin azaltılmaması gerektiğini yine istatistiksel olarak manidar farklılık gösterecek düzeyde yüksek bir şekilde ifade etmişlerdir. Araştırma, bulgulara dayalı olarak geliştirilen önerilerle sonlandırılmıştır.