Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Dokuz A.Ş." seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sentiment Analysis of Posts of Social Media Users in Their Socially Important Locations
    (Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2019) Ecemiş A.; Dokuz A.Ş.; Çelik M.
    Socially important locations are frequently visited locations of social media users in their social media lifetime. Socially important locations reveal spatial preferences of social media users in a social media user group. Discovering socially important locations is important for recommending locations, marketing, urban planning, etc. However, the motivation of preferring these locations is unclear. This study is performed to reveal the motivation of location preferences of social media users. Polarity of socially important locations of social media users are detected using two popular document classification methods namely, SVM and Naïve Bayes. The results showed that SVM algorithm is more efficient than Naïve Bayes algorithm on detecting tweet polarities. Also, the location preference motivations could be revealed based on dominant polarity ratio. © 2018 IEEE.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim