Yazar "Durna, Ufuk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An Alternative Administ rative Approach For Meeting Public ServicesBetter: E-Government(Istanbul Univ, 2005) Eren, Veysel; Durna, UfukIncreasing spread of information and communication technologies have happened gradually to be an indisputable part of economic and social life, which gives rise to increasing expectations of modern man from government whose role as is comforting these expectations, which is necessary condition to being a modern government. Coordination and cooperation of central government and local government with respect to diving authority and responsibility and also the dimension of the relationship between government, private entrepreneurs, and citizen inevitably lead to more efficient use of information and communication tools. One of the indicators of modern understanding of government is as follows: transforming the functioning of government into an online form, providing citizens with public services in a digital environment and diminishing bureaucratic procedures to least level by using information technologies. In this essay, various descriptions and the origins of e-government are discussed. Further, possible consequences it may have and the areas in which it may play an important role, are examined. Our model deals with the influences of e-government, encouraging features of e-government, business, lobbies, societies and other actors of private society organizations, including political environment, technology, law, finance, publicity, cooperation on with others, structure of organization and staff. And, the applications of e-government with respect to e-democracy and e-administration are also examined.Öğe İşletmelerde Rekabet Unsuru Olarak Bilgi Yönetimi.(Niğde Üniversitesi, 2008) Uzun, Hatice; Durna, UfukGünümüzde bilgi, işletmelere sürdürülebilir rekabet avantajı sağlayan en önemli kaynakların başında gelmektedir. Bilgi yönetimi süreci, bilginin üretilmesi, içselleştirilmesi, paylaşılması, kullanılması, değerlendirilmesi ve ölçülmesi aşamalarını içermektedir. Günümüz yoğun rekabet ortamında bilginin sistematik bir şekilde nasıl yönetilebileceği ve bu sayede işletmelerin nasıl bir rekabet avantajı elde edebileceklerinin belirlenmesi çok önemli bir sorundur. Bu çalışmada bilgi ve bilgi yönetimi kavramları irdelendikten sonra, bilgi yönetimi süreci ve bu sürecin basamakları açıklanmıştır. Knowledge today is one of the most important resources, which provides sustainable competitive advantages to the enterprises. Knowledge management process comprises the stages of knowledge creation, internalization, sharing, utilization, evolution and measures. A very important issue in the current environment of intense global competition is how knowledge can systematically be managed and how this can be turned into a competitive advantage. In this study, knowledge and knowledge management concepts are firstly discussed and then the knowledge management process and the steps of this process are explained. …Öğe Yönetimde Örnek Olaylar.(Niğde Üniversitesi, 2009) Durna, Ufuk; Türk, Murat; Çayan, Dicle; Erol, Taner; Kendirli, PınarÖrnek olaylar yöntemi soyut olarak ifade edilen teorik konuları uygulamadan örneklerle birlikte öğretimi daha zengin hale getirmektedir. Bu çalışmamızda yönetim ve organizasyon ile ilgili dört adet örnek olay, çözüm önerileriyle birlikte verilmiştir. Çalışmanın amacı yönetim ve organizasyonda anlatılan teorik konulara uygulamadan örnekler vererek katkıda bulunmaktır