Yazar "Ebru Ay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİŞÜSTÜ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ(2016) Ebru Ay; Nihal Baloğlu UğurluBu araştırmada, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilişüstü (üstbiliş) öğrenme stratejilerini ortaya koymak ve bu bilişüstü öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenlere göre değişip değişmediğini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma verileri, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Niğde Üniversitesinin Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan toplam 287 öğretmen adayından elde edilmiştir. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı çalışmada; veri toplama aracı olarak Gündoğan Çögenli ve Güven (2014) tarafından geliştirilen "Bilişüstü Öğrenme Stratejileri Belirleme Ölçeği (BÖSBÖ)" kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 16.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının (SBÖA) bilişüstü öğrenme stratejilerinin yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. SBÖA'nın bilişüstü öğrenme stratejileri sınıf düzeyi değişkenine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Bu farklılık 1.sınıflarla 4. sınıflar arasında 4. sınıfların; 2. sınıflarla 4. sınıflar arasında ise yine 4. sınıfların lehinedir. SBÖA'nın bilişüstü öğrenme stratejileri genel akademik başarı düzeylerine göre ise yüksek düzeyde akademik başarıya sahip olan öğretmen adaylarının lehine anlamlı farklılık göstermektedir. Günlük ortalama ders çalışma sürelerine göre de SBÖA' nın bilişüstü öğrenme stratejileri günde ortalama 2 saat üzeri ders çalışan öğretmen adaylarının lehinedir. Ayrıca soru çözerek ders çalışan öğretmen adayları ile çalışmayan öğretmen adaylarının bilişüstü öğrenme stratejileri anlamlı farklılık gösterirken, notlar çıkararak ve okuyarak ders çalışanlar ile çalışmayanlar arasında anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Kendi notlarından, arkadaşlarının notlarından ve ders kitaplarından ders çalışan öğretmen adayları ile çalışmayan öğretmen adaylarının bilişüstü öğrenme stratejileri arasında anlamlı farklılık bulunurken, internetten ulaştığı notlara çalışan ile çalışmayan öğretmen adayları arasında anlamlı farkın olmadığı belirlenmiştir