Yazar "Ekici, Fatma" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fiziksel aktivite içerikli eğitsel oyunların dijital oyun bağımlılığına etkisi ve ebeveyn görüşleri(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2022) Ekici, Fatma; Gözel, ZehraYapılan bu araştırmanın amacı, fiziksel aktivite içerikli eğitsel oyunların dijital oyun bağımlılığına etkisinin incelenmesi ve dijital oyun bağımlılığına yönelik ebeveyn görüşlerinin alınmasıdır. Araştırmaya dijital oyun bağımlılık düzeyi yüksek olan 10-14 yaş arası belirlenmiş 79 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere, çocuklar için dijital oyun bağımlılık ölçeği (ÇİDOBÖ) uygulanmıştır. Amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ve benzeşik örnekleme yöntemleri kullanılarak deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney grubuna 8 hafta 32 saat süre boyunca fiziksel aktivite içeren eğitsel oyunlar oynatılırken kontrol grubuna herhangi bir işlem uygulanmamıştır. Deneysel çalışmanın sonunda tekrar ÇİDOBÖ uygulanarak öğrencilerin dijital oyun bağımlılık düzeylerine etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Katılımcıların verileri SPSS 24 paket programına girilmiştir. Tüm değişkenler için normallik testleri yapılmıştır. Normal dağılan veriler için parametrik, normal dağılmayan veriler için nanparametrik testler uygulanmıştır. Araştırmanın ikinci aşaması olan nitel bölümde çalışma grubu olarak nicel bölümde yer alan katılımcıların ebeveynleri yer almıştır. Nitel sorular iki uzman görüşü alınarak nicel bölüme katılan öğrencilerin fiziksel-bilişsel-duyuşsal gelişim alanlarına yönelik olarak hazırlanmıştır. Nitel soruların güvenirliği Miles ve Huberman'ın (1994) önerdiği güvenirlik formülü ile (Güvenirlik=Görüş Birliği/(Görüş Birliği Görüş Ayrılığı)×100) hesaplanmıştır. Sonuç olarak fiziksel aktivite içerikli eğitsel oyunlar çalışmasına tabii tutulan öğrenciler ile bu deneysel çalışmaya dâhil edilmeyen öğrencilerin dijital oyun bağımlılık düzeylerinde bir farklılık gözlenmiştir. Fiziksel aktivite içerikli eğitsel oyunlar çalışmasına tabii tutulan öğrencilerin dijital oyun bağımlılık puanlarında bir düşüş olduğu görülürken fiziksel aktivite içerikli eğitsel oyunlar çalışmasına tabii tutulmayan öğrencilerin dijital oyun bağımlılık puanlarında bir artış olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda kontrol grubuna göre deney grubunun oyun oynama süreleri deneysel çalışma sonrasında azaldığı tespit edilmiştir. Fakat katılımcıların yaş ve cinsiyet değişkine göre dijital oyun bağımlılık düzeylerinde bir farklılık görülmemiştir. Anahtar kelimeler; Oyun, Dijital Oyun, Bağımlılık, Oyun BağımlılığıÖğe Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılığı ile Zorbalık Bilişleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2021) Hazar, Zekihan; Ekici, FatmaBu araştırmanın amacı çocukların dijital oyun bağımlılığı ile zorbalık bilişleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma modelinden ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini; 10-14 yaş grubunda yer alan ve 2019-2020 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan 320 kız ve 330 erkek olmak üzere toplamda 650 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için, Hazar ve Hazar tarafından 2017 yılında geliştirilmiş olan “Çocuklar için Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” ile Gökkaya ve Tekinsav-Sütcü tarafından 2015 yılında geliştirilen “Çocuklar için Zorbalıkla İlgili Bilişler Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS 24 Paket programında değerlendirilerek bağımsız gruplar t-testi, çoklu karşılaştırmalarda one-way ANOVA, pearson korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak; katılımcıların cinsiyet, yaş, spor yapıp-yapmama durumu, yaşadığı yerde internet bağlantısı olup-olmama durumu, spor branşı değişkenleri incelenmiş, istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Katılımcıların “dijital oyun bağımlılığı” ve “zorbalık bilişlerine” ilişkin toplam puanları arasında ise pozitif yönde ve anlamlı düzeyde ilişki olduğu görülmüştür.