Yazar "Ekinci, Kadir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Yeni teknolojiler ve marka algısı üzerinde sosyal medyanın rolü(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Ekinci, Kadir; Çiçek, RecepGünümüzün rekabetçi ve küreselleşen dünyasında bir mal ya da hizmetin kaliteli ve yaygın şekilde tüketicilere arz etmek markaların rakiplerine fark oluşturması için yeterli olmamaktadır. Bunun başlıca ana nedeni markaların ürün ve hizmet kalitesinin gelişen teknolojiler ile (Üretim Teknolojiler) birbirine yakın ve benzer olması ve tüketicilerin gelişen teknolojiler ile (internet, sosyal medya) istediği kalite ve nitelikteki ürünlere olan geniş ulaşabilme imkânlarıdır. Dolayısıyla markaların marka kimliklerini ve hedef kitlelerini belirleyerek buna göre konumlanmaları yeterli olmamaktadır. Müşterilerdeki marka algılarını oluşturmak ve yönetmek için yeni teknolojileri (Sosyal Medya) etkin olarak kullanmaları gerekmektedir. Çalışmanın ilk bölümünde marka ve marka algısı ile ilgili temel kavramlara yer verilmiştir İkinci bölümde yeni teknoloji olarak sosyal medya ve bunun tüketici algısı üzerindeki etkisi anlatılmıştır. Üçüncü ve son bölümde araştırmanın sentezinin verilmesi amacıyla yeni teknolojilerin marka algısındaki etkisinin anlaşılması için Türkiye'nin önde gelen markalarından Ülker/Çizi ile ilgili yaptığımız anket çalışması yer almaktadır. Bu tez çalışması ile yeni teknolojilerin öncülüğünü yapan sosyal medyanın marka algısı, tüketici satın alma kararları üzerindeki etkileri ortaya koyulmuştur.












