Yazar "Emen, Engin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim müfettişlerinin öğretmenlerin yeterlilik alanlarına ilişkin algıları(Niğde Üniversitesi, 2009) Emen, Engin; Sağnak, MesutBu araştırmanın amacı, İlköğretim müfettişlerinin öğretmenlerin yeterlilik alanlarına ilişkin algılarını belirlemektir.Bu araştırma tarama modeli niteliğinde olup, araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan bir anket kullanılmıştır. 275 ilköğretim müfettişine uygulanan ankette elde edilen veriler yüzde, frekans, ortalama, t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılarak yorumlanmıştır.Müfettişlerin mesleki gelişim boyutuna ilişkin görüşlerinin ortalaması 2.75, ölçme değerlendirme boyutuna ilişkin görüşlerinin ortalaması 2.70, okul-aile-toplum ilişkisi boyutuna ilişkin görüşlerinin ortalaması 2.68, öğrenciyi tanıma ve rehberlik boyutuna ilişkin görüşlerinin ortalaması 2.71, sınıf yönetimi boyutuna ilişkin görüşlerinin ortalaması 2.73, öğrenme öğretme yeterlilikleri boyutuna ilişkin görüşlerinin ortalaması 2.66 olarak bulunmuştur.Müfettişlerin yaş, kıdem, eğitim durumu değişkenlerine göre, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin mesleki yeterlilik düzeyleri arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Müfettişlerin cinsiyet değişkenine göre, ölçme değerlendirme, öğrenciyi tanıma ve rehberlik, sınıf yönetimi, öğrenme-öğretme yeterlilik alanlarına ilişkin anlamlı fark bulunmuştur. Mesleki gelişim ve okul-aile-toplum ilişkisi yeterlilik alanlarına ilişkin anlamlı fark bulunmamıştır.