Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Emre, Bilge" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Modelleme sürecinde sosyomatematiksel normların ve öğrenme fırsatlarının incelenmesi
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2023) Emre, Bilge; Yenmez, Arzu Aydoğan
    Bu çalışmanın amacı, modelleme süreçlerinin uygulandığı ve müzakere edildiği ortaokul düzeyindeki bir sınıfın matematik eğitimine ilişkin sosyomatematiksel normlarını saptamak ve bu normların sınıfın öğrenme ve kavrama düzeyindeki gelişimlerini gözlemlemek ve etkilerini araştırmaktır. Modelleme etkinliklerinin tartışıldığı öğrenme ortamlarında öğrencilerin matematiksel kavramların yanında akıl yürütme, problem çözme, tahmin etme, iletişim kurma, bilgiyi karşılaştığı durumlara göre transfer ederek yorumlama gibi 21. yüzyıl becerilerinin gelişimi sağlanır. Diğer taraftan öğrenme etkinlikleri için sosyal ve kültürel çevrenin önemi göz önünde bulundurularak sınıf mikro kültürünün incelenmesi ve sınıf normlarının belirlenmesi kavramsal öğrenme için önem arz etmektedir. Bu amaçlar doğrultusunda çalışmanın iki ortaokulun sekizinci sınıfında bulunan öğrencilerle ve o sınıfın matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Bu süreçte öğrencilere modelleme etkinlikleri uygulanarak öğrencilerin modelleme süreçlerine dair davranışlarına ve gelişimlerine odaklanılmıştır. Nitel metotların kullanılacağı bu çalışmada görsel ve işitsel kaynaklar, bireysel öğrenci raporları, gözlemci notları ve görüşmeler neticesinde elde edilen veriler, içerik analizi ve geriye- ileriye dönük analizin birlikte kullanımına göre analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda ortaokul seviyesindeki iki matematik sınıfının sosyal yapı ve kültürünü belirlememizi sağlayacak sosyomatematiksel normların belirlenmesi ve normların öğrenme fırsatlarını açığa çıkarmada nasıl bir etkisinin olacağının ortaya konulması hedeflenmiştir. Ortaya konulan sosyomatematiksel normlar dikkate alınarak sınıfa ait mikro sosyal yapı ve kültürünün araştırıldığı bu çalışmada, matematik sınıflarında sosyomatematiksel normların göz önünde bulundurularak inşa edilmesi ve matematiksel eğitim ve pratiklerin bu güdümde gerçekleşmesi, matematiksel disiplin bakımdan altı çizilmesi gereken bir husustur. Anahtar Kelimeler: Matematik eğitimi, öğrenme fırsatları, modelleme, ortaokul matematik sınıfı, sosyomatematiksel normlar.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim