Yazar "Engin Aslan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe MAX BECKMANN'IN "AYRILIŞ" ADLI ESERİNİN ANALİZİ(2016) Engin AslanAlman sanatçı Max Beckmann'ın 1932-33 yılları arasında, alegorik bir dil kullanarak Frankfurt'ta tamamladığı 'Ayrılış' (Departure) adlı eser, Almanya'da yükselen Nazi hareketinin sanatçı üzerinde yarattığı travmaları ve kendi toplumuna dönük kimi eleştirilerini içermektedir. Sanat tarihinde, pek çok sanatçının, içinde yaşadığı dönemin toplumsal travmalarına karşı kayıtsız kalmadıkları bilinmektedir ve bu tarihsel tanıklığı kendi yaratıcı etkinliklerinin bir parçası olarak görerek, ortaya koydukları eserlerle yeni tartışma alanları açmışlardır. Kuşkusuz sanat tarihi, bu türden örneklerle doludur. Yaşanan her tarihsel süreç, sanatçının yaratım bilincinden geçerek, izleyiciyle buluşmakta ve yeni bir toplumsal bilince evrilerek, insan uygarlığının sorunsalları ve olanakları arasında bir tür bağ kurmaktadır. Bu türden kurulan bir bağ, tüm bu sürecin bileşenlerini bir de sanat alanı içerisinden görmeyi olanaklı hale getirmektedir. Beckmann'ın resimleri ile tanıklık ettiği tarihsel dönem arasında kurduğu ilişki ve eserlerinin yarattığı tartışmalar, tam da bu noktada önem kazanmaktadır. Beckmann'ın "Ayrılış" adlı eserinin tarihsel bağlamı, resimde kullanılan imgelerin taşıdığı anlam ve üslup açısından değerlendirildiğinde; modern resim sanatına yaptığı katkının ne denli büyük olduğu görülmektedir.