Yazar "Ercan, Seden" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BİRLEŞME VE SATIN ALMA HABERLERİNİN BORSA GETİRİSİ ÜZERİNE ETKİSİ: 2005-2017 BORSA İSTANBUL ÖRNEĞİ(2022) Ercan, Seden; Haykır, ÖzkanKüreselleşmenin etkisi ile artan rekabet ortamında birleşme ve satın almalar, şirketlerin en fazla tercih ettiği büyüme stratejileri arasında önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Bu nedenle şirketler piyasadaki konumlarını güçlendirmek ve piyasadan daha çok pay elde edebilmek için şirket birleşme ve satın alma yolunu tercih etmektedirler. Bu çalışmanın amacı birleşme ve satın alma işlemi gösteren şirketlerin, bu işlemi gerçekleştirmeden önce çıkan birleşeceklerine dair dedikodu tarihlerinde şirketlerin borsa getirileri üzerinde etkilerinin olup olmadığının araştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda, 2005- 2017 yılları arasında borsada işlem gören ve birleşme ve satın alma işlemi gösteren 20 şirketin verilerinden yararlanılarak hedef şirketlerin getirilerine etkisi araştırılmıştır. Çalışma da Olay Analizi (Event Study) yöntemi ve olay analizine bağlı Bağımlı Örneklem t-Testi (Paired Samples t-Test) kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda ele alınan dönemlerde satın alma ve birleşme dedikodu haberlerinin bazı hedef şirketlerin getirisine etkisinin anlamlı olduğu bulunurken, bazı şirketlerin ise bu olaya anlamsız tepki gösterdiği saptanmıştır. Bağımlı Örneklem t-Testi sonuçlarına bakıldığında (- 3/+3) olay penceresinde CAAR değerleri üzerinde anlamlı etki tespit edilmiştir.Öğe Satın alma ve birleşme haberlerinin borsa getirisi üzerine etkisi: 2005-2017 Borsa İstanbul örneği(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Ercan, Seden; Haykır, ÖzkanŞirket birleşme ve satın alma faaliyetleri ekonomik döngü içerisinde baştan beri yer alan bir unsurdur. Birleşme ve satın almalar şirketlerin farklı dönemlerde kullandıkları bir dışsal büyüme stratejisi olarak bilinmektedir. Aynı zamanda teknolojinin gelişmesi, uluslararası faaliyetlerin artması, ulaşımda kolaylığın olması gibi sebeplerden dolayı da dünyada sermaye hareketliliği artış göstermeye ve hız kazanmaya başlamıştır. Bu sebepler sonucunda şirketlerin bulunmuş oldukları çevrede rekabet artmıştır. Şirketler bulundukları konumları koruyabilmek ve varlıklarını sürdürebilmek için farklı strateji arayışında bulunmuşlardır. Birleşme ve satın almalar ise, şirketlerin en fazla tercih ettiği stratejiler arasında olmuştur. Bu çalışmada temel amaç, birleşme ve satın alma faaliyeti gösteren şirketlerin, işlemi gerçekleştirmeden önce çıkan birleşeceklerine dair dedikodu tarihlerinde borsa getirileri üzerinde etkilerinin olup olmadığının araştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda, borsada işlem gören ve 2005-2017 yılları arasında birleşme ve satın alma faaliyeti gösteren 20 şirketin verilerinden yararlanılarak hedef şirketlerin getirilerine etkisi araştırılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda ele alınan dönemlerde satın alma ve birleşme dedikodu haberlerinin bazı hedef şirketlerin getirisine etkisinin anlamlı olduğu bulunurken, bazı şirketlerin ise bu olaya anlamsız tepki gösterdiği saptanmıştır. Bağımlı Örneklem t-Testi (Paired Samples t-Test) sonuçlarına bakıldığında (-2/+2) olay penceresinde CAAR değerleri üzerinde anlamsız etki saptanırken, (-3/+3) olay penceresinde bu etki anlamlı olarak tespit edilmiştir. Yani uzun dönemde şirketlerin dedikodu tarihlerine verecekleri tepki anlamlı olarak görülmektedir.