Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erdemir, Mustafa Burak" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Lojistik performansın pazarlama performansı ve müşterimemnuniyetine etkisi: Üretim işletmeleri üzerine biraraştırma
    (2021) Özoğlu, Buket; Erdemir, Mustafa Burak
    Küreselleşme ve artan dış ticaret faaliyetleri lojistik sektörüne stratejik bir önem kazandırmıştır.Lojistik sektöründeki bu değişim üretim işletmelerinin maliyetleri ve hizmetleri üzerinde olumlugelişmelere öncülük etmiştir. Lojistik hizmet alan üretim işletmelerinin, hizmet aldıkları lojistikfirmaların performanslarının lojistik firmaların pazarlama performansına ve üretim işletmelerininmüşteri memnuniyetine etkisini değerlendirmek hem ülke ekonomisi hem de işletmelerin rekabetfaktörleri açısından son derece önemlidir. Bu çalışmanın amacı, lojistik hizmet sağlayıcıların lojistikperformanslarının pazarlama performanslarına ve üretim işletmelerinin müşteri memnuniyetineetkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda lojistik hizmet sağlayıcılardan hizmet alan üretimişletmelerinden yüzyüze anket yöntemiyle 400 adet veri elde edilmiştir. Verinin analizinde yapısaleşitlik modeli kullanılmış, SPSS ve AMOS paket programları ile analizler gerçekleştirilmiştir. Analizsonuçlarına göre doğrudan etkilere bakıldığında lojistik performansın pazarlama performansıüzerinde 0,75’lik ve lojistik performansın müşteri memnuniyeti üzerinde 0,38’lik olumlu bir etkisiolduğu bulunmuştur. Diğer taraftan, lojistik performansın pazarlama performansı ve müşterimemnuniyetine etkisini bir arada incelediğimiz modele göre lojistik performansın müşterimemnuniyetine etkisinde pazarlama performansının kısmi aracılık etkisi olduğu belirlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lojistik performansın pazarlama performansına ve müşteri memnuniyetine etkisi
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Erdemir, Mustafa Burak; Özoğlu, Buket
    Küreselleşmedeki gelişmeler ve artan dış ticaret faaliyetleri lojistik sektörüne stratejik olarak önemli bir statü kazandırmıştır. Lojistik işletmeleri sadece taşımacılık faaliyetlerinde bulunan şirketler olarak görülürken, günümüzde lojistiğin farklı işlevleri ve yararları daha iyi anlaşılmaktadır. Lojistik sektöründeki bu değişim üretim işletmelerinin maliyetleri ve hizmetleri üzerinde olumlu gelişmelere öncülük etmiştir. Dolayısıyla lojistik şirketinin performanslarının değerlendirilmesi oldukça önemlidir. İşletmeler performansını ölçebildikleri faaliyetleri yönetebilirler. İşletmelerin gerçekleştirdikleri faaliyetleri değerlendirme ve iyileştirmeleri, başarı ve ya başarısızlıkları belirlemeleri performanslarını değerlendirme ile mümkün olabilmektedir. Lojistik hizmet alımı ile lojistik faaliyetlerini gerçekleştiren üretim işletmelerinin bu faaliyetlerin performansını nasıl değerlendirdiğini belirlemek, bu işletmelerin lojistik performansının pazarlama performansına ve müşteri memnuniyetine etkisini değerlendirmek hem ülke ekonomisi hem de işletmelerin rekabet faktörleri açısından son derece önemlidir. Bu nedenle lojistik işletmelerin lojistik performansları ile pazarlama performansları ve müşteri memnuniyeti arasındaki ilişkiyi değerlendirmeye yönelik olarak bu çalışmada üretim işletmelerine anket uygulanarak elde edilen 400 veri SPSS ve AMOS paket programları ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre doğrudan etkilere bakıldığında lojistik performansın pazarlama performansı üzerinde 0,75'lik ve lojistik performansın müşteri memnuniyeti üzerinde 0,38'lik olumlu bir etkisi olduğu bulunmuştur. Diğer taraftan lojistik performansın pazarlama performansı ve müşteri memnuniyetine etkisini bir arada incelediğimiz son modele göre lojistik performansının müşteri menuniyetine etkisinde pazarlama performansının kısmı aracılık etkisi olduğu belirlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkisi: Kayseri İli Örneği
    (2021) Erdemir, Mustafa Burak; Özoğlu, Buket
    Sosyal medya işletmelere ürünlerini daha hızlı, daha az maliyetle ve daha geniş kitlelere tanıtma imkanısağlarken, tüketicilere de işletmeler ve ürünler hakkında bilgi paylaşma olanağı tanımaktadır. Pek çokdijital pazarlama aracı; işletmeleri tüketicilere ulaştırma ve tüketicilere bilgi edinme konusunda kolaylıksağlarken sosyal medya anlık ve çift yönlü iletişime izin veren yapısı itibariyle önemli bir dijital pazarlamaaracıdır. Bu araştırmanın amacı, sosyal medyada satın alma sonrası tüketici davranışları ile sosyal medyaalgıları arasındaki ilişkiyi ve sosyal medyada satın alma sonrası tüketici davranışlarının demografikfaktörler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Bu doğrultuda, Kayseri ilinde yaşayan 410tüketiciye sosyal medya kullanımı ile ilgili litaratürden yararlanılarak hazırlanmış olan anket formukolayda örnekleme yöntemi ile uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analiz sonuçlarına göre sosyal medyadasatın alma sonrası tüketici davranışlarında eğitim açısından istatiksel olarak anlamlı farklılıkbulunmazken; cinsiyet ve gelir açısından bir ifadede; yaş, meslek, medeni durum ve sosyal medyadageçirilen zaman açısından ise pek çok ifadede istatiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim