Yazar "Erdoğan, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen Adaylarının Türkiye’deki Eğitim Reformlarını Takip Etme Durumlarının İncelenmesi(2014) Duman, Güler; Baykan, Arın Kural; Köroğlu, Gamze Nevra; Yılmaz, Selda; Erdoğan, MehmetBu araştırmanın amacı iki yönlüdür. Birincisi, farklı alan ve sınıflarda öğrenim gören öğretmen adaylarının Türkiye'deki güncel eğitim reformları hakkındaki farkındalık düzeylerini, bu reform çalışmalarını takip etme ya da etmeme gerekçelerini ortaya koymak ve reform çalışmalarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına çözüm üretme konusundaki görüşlerini derinlemesine betimlemektir. İkincisi ise, öğretmen adaylarının güncel eğitim reformlarını takip etmede ve paylaşmada ne tür bilgi kaynaklarını kullandıklarını ve bu reformlarla ilgili güvenilir bilgilere ulaşmada yaşadıkları sorunları açığa çıkarmaktır. Araştırma, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nden iki aşamalı örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen toplam 23 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen, 4 kişisel ve 12 açık uçlu sorudan oluşan Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Kayıt altına alınan görüşmeler çözümlenmiş ve görüşme kayıtları nitel veri analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçları, özellikle 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin 3. ve 4. sınıf öğrencilerine göre eğitim reformu çalışmalarını daha az takip ettiklerini göstermektedir. Yine analiz sonuçları güncel eğitim reformlarını takip etme düzeyini düşük olarak belirten öğrencilerin büyük çoğunluğunun ders programlarının yoğunluğu nedeniyle zaman ayıramadıklarını ancak, kendi alanlarıyla ilgili reformları gelecek kaygısı taşıdıkları için daha fazla takip ettiklerine işaret etmektedir. Ayrıca sonuçlar, öğretmen adaylarının gündemde yer alan eğitim reformları hakkında yetersiz ve yanlış bilgilere sahip olduklarını ve eğitim reformlarıyla ilgili yeterli ve güvenilir bilgilere uzmanlar tarafından verilecek olan konferanslar aracılığıyla ulaşmayı beklediklerini de ortaya çıkarmaktadır. Pedagojik formasyon alan adaylarla ve eğitim fakültelerinin farklı alanlarından öğretmen adayları ile benzer araştırmaların yürütülmesi alana daha geniş bir perspektif ve anlayış sunacaktır