Yazar "Ergin, Rabiye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokul fen bilimleri dersinde dijital öykü kullanımının zihinsel model ve zihinsel imaj netliği üzerindeki etkisi.(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2022) Ergin, Rabiye; Atalay, NurhanFen eğitiminde dördüncü sınıf öğrencilerinin, somut işlemler döneminde bilişsel yeterlilik bakımdan çok hızlı değişim gösterdikleri bilinmektedir. Öğrencilerin bu dönemde ders içeriğinde soyut kavramaların somutlaştırılması gerekmektedir. Somutlaştırmak için kavramların, gelişen teknolojiyle sentezlenmesi için dijital öykü gibi araçların kullanımı önemlidir. Öğrencilerin dijital öyküleme ile bilginin zihinlerinde nasıl yapılandığını ortaya çıkarabilmek amacıyla zihinsel modeller kullanılmıştır. Zihinde oluşanların diğer duyularda nasıl biçimlendiği boyutu ise zihinsel imaj netliği ile belirlenmiştir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinden oluşan karma yöntemin yakınsayan paralel karma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda deneysel araştırma modellerinden öntest- sontest araştırma modeli, nitel kısmında ise durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri 'Besinlerimiz' 'Kuvvetin Etkileri' ünitelerine ilişkin uzman görüşüne başvurularak hazırlanan açık uçlu sorular ve zihinsel modelleri ortaya çıkarmayı amaçlayan çizimler yoluyla toplanmıştır. Öğrencilerin dijital öykü tekniğinin zihinsel imaj netliği üzerindeki etkisinin ortaya çıkarmak için araştırma sürecinde fotoğraf, ses kayıt medyaları kullanılmıştır. Ayrıca sürece ilişkin sınıf öğretmenin dijital öykü kullanımının zihinsel model ve zihinsel imaj netliği üzerindeki etkisine yönelik görüşleri uzman görüşüne başvurularak oluşturulan görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri ise "Zihinsel İmaj Netliği Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda deney ve kontrol gruplarından elde edilen ön test ve son testlere göre Zihinsel İmaj Netliği ölçeği puanları arasında deney grubu lehine anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur Yapılan çalışma sonucunda ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde kullanılan dijital öykülerin zihinsel imaj netliği üzerinde bir etkisi vardır. Araştırmanın nitel boyutunda dijital öykü kullanımının öğrencilerin dijital öykü öncesindeki zihinsel model çizimlerinin dijital öykü sonrasındaki zihinsel model çizimlerine bakıldığında gelişim sağladığı görülmüştür. Ayrıca öğrenciler ve sınıf öğretmeni ile yapılan görüşmelerde, dijital öykü kullanımının ortak karar vermede etkili olduğunu, özgüvenli olmayı sağladığını, etkili öğrenmeyi sağladığını, keyif verici ve eğlenceli olduğunu, diğer derslerde kullanılması gerektiğini belirtmişlerdir.