Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Eriş, Esra" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Seçmenlerin etik kimlikleri ve etik inançları ile siyasal tercihleri arasındaki ilişki: 22 temmuz 2007 genel seçimleri Niğde örneği
    (Niğde Üniversitesi, 2009) Eriş, Esra; Gürbüz, Esen
    Etik günümüzde- her alanda olduğu gibi siyaset alanında da gündemi en fazla oluşturan ve kullanılan konulardan birisi durumundadır. Bununla birlikte üzerinde en fazla yanlış anlaşılmaların ve yorumların yapıldığı, neyin etik neyin etik olmadığının da fazlaca tartışıldığı bir felsefe ve alandır. Bu çalışmada ise etik konusu daha özel bir alan olan siyasette etik olarak açıklanmaktadır.Bireylerin ve tüketicilerin etik düşünce ve inançları ile davranışlarını ölçen farklı model ve ölçüler literatürde ve uygulamada kullanılmaktadır. Bu çalışma bu teori ve ölçülerden en önemli ve yaygın olarak kullanılan Makyavelizm ve Etik Konum Ölçeği olan İdealizm ve Rölativizmden yola çıkarak, seçmenlerin etik düşünce ve eğilimlerini ortaya koymuştur. Ayrıca seçmenlerin Makyavelizm, Rölativizm, İdealizm eğilimleri ile siyasal tercihleri arasında herhangi bir ilişkinin olup olmadığını test etmektedir.Çalışmanın en önemli bulguları arasında; seçmenlerin Makyavel, idealist ve rölativizm olma dereceleri ile benimsedikleri siyasi tercihleri/siyasi yelpazedeki duruşları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmamıştır. Bununla birlikte her bir değişkenin siyasi tercihe olan sınırlı etkisini belirlemek için katsayı tablosu incelenmiş; siyasi tercihi en fazla rölativizm etkilerken rölativizmi sırasıyla Makyavelizm ve idealizmin izlediği saptanmıştır. Ayrıca rölativizm seçmenleri sağ görüşe yönlendirirken, Makyavelizm ve idealizm ise sol görüşe yöneltmektedir. Seçmenlerin etik olmayan düşüncelerle ve maddi yardımlarla oy kullandıkları iddiaları bu araştırmanın sonuçlarına göre doğrulanmamıştır. Ancak seçmenlerin demografik özellikleri ile siyasi tercihleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Etik, Siyasal Pazarlama, Makyavelizm, İdealizm, Rölativizm, Seçmen Davranışı

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim