Yazar "Erul, Lokman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim okulları II. kademe 6. ve 7. sınıflar sosyal bilgiler dersinde Osmanlı tarihi öğretiminin amaç ve müfredat bakımından incelenmesi(Niğde Üniversitesi, 2002) Erul, Lokman; Doğan, AyhanÖZET Bu araştırma İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi'nin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine ilişkin öğretmen görüşlerini cinsiyet, mezun oldukları bölüm, mesleki kıdem ve bu dersi kaç yıldır okuttukları, ile ilgili değişkenler açısından saptamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini Niğde ili merkez, ilçe, kasaba ve köylerde çalışan ilköğretim öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen; "İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi'nin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine" adlı anket aracılığıyla toplanmıştır. Çalışma sonucunda aşağıdaki veriler elde edilmiştir. 1. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi'nin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyetlerine göre önemli farkın olmadığı görülmüştür. 2. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretiminin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine ilişkin öğretmen görüşlerinin branşlara göre Tarih öğretmenliği, Coğrafya öğretmenliği ve Diğer Bölüm öğretmenliklerine ilişkin fark: a. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretiminin amaç ve müfredat bakımındanincelenmesine ilişkin, öğretmen görüşlerinin branşlara göre; Tarih Öğretmenleri ile Coğrafya Öğretmenleri arasından önemli fark bulunmuştur. b. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi'nin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine ilişkin, öğretmen görüşlerinin branşlara göre; Tarih Öğretmenleri ile Diğer Öğretmenler arasında önemli fark bulunmuştur. c. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi'nin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine ilişkin Coğrafya Öğretmenleri ile Diğer Öğretmenler arasında önemli fark bulunmuştur. 3. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi'nin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine ilişkin öğretmen görüşlerinin mesleki kıdem arasındaki fark: a. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi'nin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine ilişkin 1-5 yıl ve 6-10 yıl mesleki kıdeme sahip öğretmenlerin arasında önemli fark bulunmamıştır. b. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi'nin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine ilişkin 1-5 yıl ve 11 yıl + mesleki kıdeme sahip öğretmenlerin arasında önemli fark bulunmamıştır. c. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi'nin amaç ve müfredat bakımındanIll incelenmesine ilişkin 6-10 yıl ve 11 yıl + mesleki kıdeme sahip öğretmenlerin arasında önemli fark bulunmamıştır. 4. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi' nin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine ilişkin öğretmen görüşlerinin öğretmenlerin bu dersi okutma yılları arasındaki fark: a. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi' nin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine ilişkin ilk yıl ve 2-5 yıl öğretmenlerin bu dersi okutma yılları arasında önemli farka rastlanmamıştır. b. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi'nin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine ilişkin ilk yıl ve 6-10 yıl öğretmenlerin bu dersi okutma yılları arasında önemli farka rastlanmamıştır. c. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi'nin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine ilişkin ilk yıl ve 1 l yıl + öğretmenlerin bu dersi okutma yılları arasında önemli farka rastlanmamıştır. d. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi'nin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine ilişkin 2-5 yıl ve 6-10 yıl bu dersi okutmaları arasında önemli farka rastlanmamıştır.IV e. İlköğretim Okulları II. Kademede 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Tarih Öğretimi'nin amaç ve müfredat bakımından incelenmesine ilişkin 6-10 yıl ve 11 yıl + öğretmenlerin bu dersi okutma yılları arasında önemli farka rastlanmamıştır. Bu araştırma bundan sonra bu konuda çalışma yapanlara yardımcı olması için yapılmıştır.