Yazar "Esen, Zeynep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 6. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerin öğrencilerin yazılı anlatım becerisine ve sözvarlığına etkisi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2023) Esen, Zeynep; Demirgüneş, SercanGünümüzde eğitim sistemlerinde öncelikle ders kitaplarından yararlanıldığı alan yazınındaki kaynaklardan bilinmektedir. Fakat teknolojik olanakların gelişmesiyle kitap yanında elektronik iletişim kanallarından da yararlanılmıştır. Ancak ekonomik imkânlar, erişim kolaylığı, kullanım rahatlığı nedeniyle -herhangi bir alternatifinin üretilmediği sürece- ders kitapları, en çok tercih edilen ders materyali olmaya devam edecektir. Öğrencilerin ders kitaplarından çeşitli kazanımlar öğrenmeleri ve günlük yaşamlarına aktarmaları amaçlanır. 6. sınıf ders kitaplarında metin türlerine göre farklı türde metinler yer almaktadır. Ders kitaplarına seçilen bu metinlerin öğrencilerin akademik başarılarına da olumlu etkileri olacağı düşünülmektedir. Bu araştırma kapsamında ortaokul 6. sınıf Eksen Yayınları Türkçe ders kitabındaki metinlerin öğrencilerin sözvarlığına etkisi incelenmiştir. Nicel araştırma yöntemleriyle yapılan çalışma bir eğitim-öğretim dönemini kapsamaktadır. Araştırma kapsamında öğrenciler akademik düzeyi düşük, orta, iyi olarak sınıflandırılmıştır. Araştırmaya ortaokulun 6.sınıf kademesinden üç sınıf dahil edilmiştir. Bu sınıfların her birinden üç düşük, üç orta ve üç iyi akademik düzeye sahip öğrenci- karne notu ortalamaları baz alınarak- tespit edilmiştir. Her sınıftan 9 öğrenci (3 düşük, 3 orta, 3 iyi düzeyde), toplam 27 öğrenci araştırmaya dahil olmuştur. 6 . sınıf Türkçe ders kitabındaki 20 metin araştırmaya konu olmuştur. 27 öğrenci, ders kitabındaki metinler işlenmeden önce ve metinler işlendikten sonra olmak üzere ikişer metin yazmak suretiyle toplam 1080 metin yazmıştır. 20 metinden (evrenden) 4 metin seçilmiş ve bu metinler odağında elde edilen öğrenci metinleri araştırmamızın örneklemini oluşturmuştur. Öğrenci metinlerindeki sözcüklerin tamamı "http://nlp.istanbulc.edu.tr/metinanaliz/ " sitesi ile analiz edilmiş ve sözcük sıklığı tabloları oluşturulmuştur. Tablolardan elde edilen bulgular, grafikler ile daha somut hale getirilmiştir. Araştırma sonucunda Eksen Yayınları 6. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerin öğrencilerin sözvarlığına katkı sağlamadığı gözlenmiştir. Anahtar kelimeler: Sözvarlığı, 6. Sınıf, Türkçe.