Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Filik, Servet Seda" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tüketici etnik kökencilik düzeyi ve sadakat ile demografik özellikler arasındaki farklılığın belirlenmesi: İç Anadolu örneği
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Filik, Servet Seda; Akın, Murat
    Küreselleşmenin etkisi ile birlikte birçok ürün üretildiği yerden başka bir yerdeki tüketiciye ulaşabilmektedir. Farklı sebepler ile ürüne, ürünün üretildiği ve tüketildiği yerdeki kişisel, psikolojik, siyasal, kültürel ve sosyal faktörler gibi birçok faktörler etki etmektedir. Bu farklılığın sonucunda ortaya çıkan kavramlardan bir tanesi ve en önemlisi de olan üzerine araştırmalar yapılan etnik kökenciliktir. Bu çalışmanın temel amacı, uluslar arası çalışmalarda çok olmasına rağmen Türkiye deki demografik özelliklerin, marka sadakati ve etnik kökencilik üzerine etkisi konusunun bir arada ele alındığı sınırlı sayıda çalışma bulunmakta ve bu konuları kavramsal çerçevede ortaya koyarak çeşitlilik sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada marka sadakati, etnik kökencilik ve tüketici etnik kökenciliği kavramları incelenerek, marka sadakati ölçekleri hakkında, etnik kökencilik ve tüketici etnik kökenciliği CETSCALE ölçeği yardımıyla toplanan veriler, analiz sonuçlarına göre ölçülmüş ve bu kapsamda araştırmada yer verilmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde marka, marka sadakati ve marka sadakati ölçümleri ve marka sadakatini etkileyen faktörler, ikinci bölümünde de etnik kökencilik, tüketici etnik kökenciliği ve CETSCALE ölçeği kavramları ele alınmış, yazından örneklerle geniş bir biçimde sunulmuştur. Buna göre Tüketici etnik kökenciliği bireylerin kendi kültürlerini üst düzeyde görerek, yerli ürünü destekleme güdüsü veren bir kavramdır. Çalışmanın üçüncü bölümünde, Ankara, Kayseri ve Niğde illerinde bulunan tüketiciler üzerinde yüz yüze yapılan anketin sonuçları sunulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre, Tüketicilerin marka sadakatinde birden fazla marka tercihleri olduğunu, kalite ve tanınmışlığı benimsediklerine ilişkin bulgulara yer verilmiştir. Tüketicilerin ailedeki kişi sayısı ve medeni durum ile etnik kökencilik arasında anlamlı bir fark yoktur. Cinsiyet, yaş, eğitim durumu, gelir durumu ve meslek grubu ile etnik kökencilik arasında anlamlı bir fark vardır sonucu ulaşılmıştır. Sonuçlar, genel anlamda literatürdeki genel beklentileri desteklemiş fakat beklenmeyen bazı bulgularla da karşılaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tüketici etnik kökencilik düzeyi ve sadakat ile demografik özellikler arasındaki farklılığın belirlenmesi:İç Anadolu örneği
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Filik, Servet Seda; Akın, Murat
    Küreselleşmenin etkisi ile birlikte birçok ürün üretildiği yerden başka bir yerdeki tüketiciye ulaşabilmektedir. Farklı sebepler ile ürüne, ürünün üretildiği ve tüketildiği yerdeki kişisel, psikolojik, siyasal, kültürel ve sosyal faktörler gibi birçok faktörler etki etmektedir. Bu farklılığın sonucunda ortaya çıkan kavramlardan bir tanesi ve en önemlisi de olan üzerine araştırmalar yapılan etnik kökenciliktir. Bu çalışmanın temel amacı, uluslar arası çalışmalarda çok olmasına rağmen Türkiye deki demografik özelliklerin, marka sadakati ve etnik kökencilik üzerine etkisi konusunun bir arada ele alındığı sınırlı sayıda çalışma bulunmakta ve bu konuları kavramsal çerçevede ortaya koyarak çeşitlilik sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada marka sadakati, etnik kökencilik ve tüketici etnik kökenciliği kavramları incelenerek, marka sadakati ölçekleri hakkında, etnik kökencilik ve tüketici etnik kökenciliği CETSCALE ölçeği yardımıyla toplanan veriler, analiz sonuçlarına göre ölçülmüş ve bu kapsamda araştırmada yer verilmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde marka, marka sadakati ve marka sadakati ölçümleri ve marka sadakatini etkileyen faktörler, ikinci bölümünde de etnik kökencilik, tüketici etnik kökenciliği ve CETSCALE ölçeği kavramları ele alınmış, yazından örneklerle geniş bir biçimde sunulmuştur. Buna göre Tüketici etnik kökenciliği bireylerin kendi kültürlerini üst düzeyde görerek, yerli ürünü destekleme güdüsü veren bir kavramdır. Çalışmanın üçüncü bölümünde, Ankara, Kayseri ve Niğde illerinde bulunan tüketiciler üzerinde yüz yüze yapılan anketin sonuçları sunulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre, Tüketicilerin marka sadakatinde birden fazla marka tercihleri olduğunu, kalite ve tanınmışlığı benimsediklerine ilişkin bulgulara yer verilmiştir. Tüketicilerin ailedeki kişi sayısı ve medeni durum ile etnik kökencilik arasında anlamlı bir fark yoktur. Cinsiyet, yaş, eğitim durumu, gelir durumu ve meslek grubu ile etnik kökencilik arasında anlamlı bir fark vardır sonucu ulaşılmıştır. Sonuçlar, genel anlamda literatürdeki genel beklentileri desteklemiş fakat beklenmeyen bazı bulgularla da karşılaşılmıştır.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim