Yazar "Gashi, Lumnije" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin marka sadakatleri üzerindeki farklılığının belirlenmesi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Gashi, Lumnije; Akın, MuratBu çalışmanın ana amacı, Kosova'da ki tüketicilerin yerel markalarına ne kadar sadık olduklarını araştırmakır. Aynı zamanda, CETSCALE ölçeği ile Kosovalı tüketicilerin etnosentrizm düzeylerinin de belirlenmesi amaçlanmaktadır. Son yıllarında, marka hayatımızda o kadar önemli oldu ki, her yerde marka hakında konuşur olduk. Artık bir insan da kendi başına bir marka dır, nasıl göründüğünü, ne giydiğini, vs. gibi bir markayı temsil eder. Bu nedenle, bu çalışmanın ilk bölümünde, Marka Tanımı ve Kavramı, Markanın Tarihsel gelişimi, Markanın Önemi, Özellikleri, ve en önemlisi Marka Sadakatin Kavramı, ve Marka Sadakatini etkileyen Faktörler hakında ki konular açıklanmıştır. İkinci bölümde de, Etnosentrizmin kavramı, Etnosentrizmin ölçeği, Tüketici Etnosentrizmin kavramı, Tüketici Etnosentrizmi etkileyen faktörler, Tüketici Etnosentrizmin ölçülmesi, CETSCALE'in Geliştirilmesi, ve Kosova piyasasının yerli markalar ile ilgili konular gibi geliştirilmiştir. Üçüncü bölümde ise, Kosova tüketicilerin marka sadakatini, ve etnik seviyesini belirtilen araştırmanın sonuçları bulunmaktadır. Anahtar Kelimeler: Marka, Sadakat, Etnosentrizm, CETSCALE, Kosova.