Yazar "Gedik, Talha" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Farklı ülkelerde ( Türkiye-Portekiz) futbol eğitimi alan 8-10 yaş grubu çocukların motor becerilerinin karşılaştırılması(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Gedik, Talha; İri, RüçhanÇalışmaya 8-10 yaş arası en az 2 yıl lisanslı olarak futbol oynayan Türkiye (n=30) ve Portekiz (n=30) den toplam 60 erkek çocuk katılmıştır. Çocukların motor becerileri, lokomotor beceriler ve nesne kontrol beceriler alt boyutlarından oluşan Test of Gross Motor Development 2 (TGMD-2) testi ile belirlenmiştir. Elde edilen veriler sonucunda TGMD-2 norm tablolarından yaşlara göre standart puanlara çevrilerek kategorik sınıflandırılması yapılmıştır. Grupların normallik varsayımı Shapiro-Wilk testi ile analiz edilmiştir. Gruplar normal dağılım gösterdiği için, grupların arasındaki farklığı belirlemek için parametrik testlerden bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analiz sonucunda, Türkiye ve Portekiz grubu katılımcıların nesne kontrol puanında anlamlı bir fark bulunmaz iken, lokomotor ve kaba motor beceri toplam puanlarında iki grup arasında anlamlı bir fark tespit edilmiştir (p<0,05). Tespit edilen bu farkın ise her iki puan türünde de Portekiz grubu lehine olduğu tespit edilmiştir. Kategorik sınıflandırmalarının karşılaştırılması sonucunda, Türk çocukların %33,3'ü kötü ve çok kötü kategorisinde yer alırken Portekizli çocukların % 13,3'ü kötü kategorisinde yer almaktadır ve çok kötü kategorisinde hiçbir çocuk yer almamaktadır. Sonuç olarak; Türkiye de çocukların motor becerilerini iyi seviyelere çıkarmak için, eğitim kurumlarının daha fazla fiziksel aktiviteye yer vermesi, ebeveynlerin çocukların gelişimlerine dikkat etmeleri ve spora yönlendirmeleri önerilir. Anahtar kelimeler: Futbol, TGMD-2, Kaba Motor Beceri, Motor Gelişim