Yazar "Harman, Abdurrahman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen adaylarının şiddete karşı tutumları(Niğde Üniversitesi, 2010) Harman, Abdurrahman; Tutkun, Ömer FarukÇalışmada gelecekte öğretmenlik mesleğini sürdürecek, Eğitim Fakültesinde okuyan öğretmen adaylarının şiddete karşı tutumlarının belirlenmesi temel amaçtır. Bu çalışma sonucunda elde edilen bilgi ve bulguların, gelecekte eğitim programlarının güncellenmesinde ve gelecekteki öğretmenlerin profillerinin ortaya konması açısından önemli olduğu düşünülmektedir.Araştırmanın evrenini, Türkiye'deki Eğitim Fakültelerinde okuyan son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini; Amaçlı Örneklem Yöntemiyle seçilen 5 Eğitim Fakültesinde okuyan toplam 1237 öğretmen adayı oluşturmaktadır.Araştırmada Gözütok (1993) tarafından geliştirilen Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca araştırmacı tarafından geliştirilen, öğretmen adayları hakkında bilgi toplamak amacıyla kişisel bilgi formu uygulanmıştır.Araştırma bulgularına göre; öğretmen adaylarının şiddete karşı tutumlarının cinsiyete göre, sosyoekonomik düzeye göre (SED), farklılaşmadığı belirlenmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda kişisel bilgi formundaki diğer farklı demografik özelliklere göre bulgulara yer verilmiştir. Öğretmen adaylarının büyük bir bölümünün (%62,1) şiddete karşı orta düzey tutuma sahip oldukları araştırma sonucu olarak belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Öğretmen Adayı, Şiddet, Ceza, Kültür, Bilim