Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Hazar, Esin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İngilizce derslerinde resimlerle kelime öğretiminin başarıya etkisi
    (Niğde Üniversitesi, 2007) Hazar, Esin; Dikici, Ayhan
    Yapılan çalışmada, İngilizce derslerinde resimlerle kelime öğretiminin başarıya etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2006?2007 öğretim yılının birinci döneminde Niğde Merkez Anadolu İmam Hatip Lisesi 9. sınıfında okuyan 36 kız, 20 erkek olmak üzere toplam 56 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada yöntem olarak, deneysel yöntemin kontrol gruplu öntest-sontest deseni kullanılmıştır. Araştırmanın başlangıcında her iki gruba da öntest uygulanmıştır. 5 hafta süreyle her hafta 30 kelime olmak üzere toplam 150 kelime, deney grubuna resim tekniği, kontrol grubuna ise geleneksel çeviri tekniği kullanılarak verilmiştir. Bu sürenin sonunda her iki gruba da son test uygulanmış ve son testin uygulanmasından 1 ay sonra öğrenilenlerin kalıcılığını test etmek için kalıcılık testi uygulanmıştır. Ortaöğretim 9. sınıf İngilizce dersinde geçen isim, fiil ve sıfat kelime türlerinin öğretiminde resim tekniği kullanılan grup ile geleneksel çeviri tekniğinin uygulandığı grubun toplam başarıları karşılaştırıldığında son testlerde her iki grup lehine de anlamlı fark tespit edilmiştir. Ancak gruplar arasındaki fark anlamlı değildir. Her iki grubun başarıları cinsiyet değişkeni açısından karşılaştırıldığında, kız ve erkek öğrenciler arasında fark olmadığı tespit edilirken, grupların başarıları kalıcılık değişkeni açısından karşılaştırıldığında, grupların puan ortalamaları arasında anlamlı fark olmadığı; her iki grubun başarılarının kalıcılığa etkisi cinsiyet değişkeni açısından karşılaştırıldığında, kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı fark olmadığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak, kelime öğretiminde geleneksel çeviri tekniği ile resim tekniğinin kullanılmasının öğrenmeye etkisi ve öğrenilenlerin kalıcılığı açısından aralarında fark olmadığı tespit edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Üniversite Öğrencileri İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği (Uyarlama Çalışması)
    (2019) Hazar, Esin; Hazar, Zekihan
    Bu araştırmanınamacı;  üniversite öğrencilerine yönelikdijital oyun bağımlılığı ölçeği uyarlayarak bu problemin tespitine ve çözümüneyönelik alanyazına katkı sağlamaktır. Uyarlananölçeğin taslak formu, amaçlı örnekleme yöntemine göre seçilen Spor BilimleriFakültesinde öğrenim gören ve 18-22 yaş aralığında bulunan öğrencilereuygulanmıştır. Örneklem grubunu 93’si kadın, 202’i erkek toplam 295 kişioluşturmaktadır. Elde edilen veriler, SPSS 21.0 paket program ve Amos 26kullanılarak geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Yapı geçerliliği için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleriuygulanmıştır. Verilerin faktör analizi için uygunluğu için Kaiser-Mayer-Olkin(KMO) katsayısı ve Bartlett Küresellik Testi yapılmıştır ve  yapılan analiz sonucunda KMO değeri ,91 veBartlett Küresellik testi sonucunda anlamlılık değeri p <.001 çıkmıştır.Maddelerin ölçülmek istenen özelliğe sahip olan bireyler ile olmayan bireyleriayırt edebilme gücü, toplam ölçek puanına göre belirlenen üst % 27 (ölçülenözelliğe yüksek düzeyde sahip olan bireyler) ve alt % 27 (ölçülen özelliğedüşük düzeyde sahip olan bireyler) gruplarının ortalama puanlarının bağımsızt-testi yapılarak incelenmiştir. Ölçeğin açıkladığı varyansın % 59,61olduğugörülmüştür. Analiz sonuçlarında faktörlerin korelasyon değerlerinin 0,58 ile0,75 arasında değiştiği görülmektedir. Analiz sonuçlarına göre; ölçeğin uyumdeğerleri sırasıyla; x²/sd (398/186): 2,14, RMSEA: 0,08, GFI=0,80, AGFI=0,76,CFI=0,89,  IFI: 0,89, PGFI: 0,65 ve PNFI:0,73 olarak bulunmuştur. Elde edilen sonuçların iyi varsayılan aralık ve kabuledilebilir aralık değerleri arasında olduğu görülmektedir. Bu sonuçlar ölçeğinfaktör yapısını doğrulamaktadır. Sonuç olarak; bu araştırma kapsamındauyarlanan “Üniversite Öğrencileri İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” ningeçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu söylenebilir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim