Yazar "Hazar, Zekihan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Amatör futbol takımında müsabaka dönemi antrenmanının performans parametrelerine etkisi(Niğde Üniversitesi, 2010) Hazar, Zekihan; İbiş, SerkanFutbol takımında müsabaka dönemi antrenmanının performans parametrelerine etkisini araştırmak için yapılan çalışmaya amatör ligde oynayan 15 gönüllü futbolcu katılmıştır. Denek gurubuna antrenman öncesi ön test ve antrenman sonrası son test olmak üzere iki test uygulanmıştır. Uygulanan ölçümler Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu laboratuarında gerçekleştirilmiştir.Araştırmaya katılan sporcuların Nabız (Atım/dk) Kan basıncı değerleri (S.Basınç,D.Basınç mmHg) Esneklik (cm) Bacak kuvveti (kg) Sırt kuvveti (kg) Sağ ve Sol el kavrama kuvveti (kg) Anaerobik güç (kg-m/s) Aerobik kapasite (l/dk) Vücut yağ yüzdesi (%) Zorlamalı ekspresyon (FEV) Zorlamalı vital kapasite (FVC) Maksimal akımın zirve noktası (PEF) Maksimum istemli solunum (MVV) İnspirasyon basıncı (PIMAX) ve Ekspresyon basıncı (PEMAX) değerleri antrenman öncesi ve antrenman sonrası ölçümleri karşılaştırılmıştır.Deneklerin ön test ve son test değerlerinin karşılaştırılmaları Paired Sample t-testi ile yapıldı. Elde edilen verilerin analizi kişisel bilgisayarda SPSS 10.0 paket programında yapılarak p<0,01 ve p<0,05 düzeyinde ilişkiler arandı.Araştırma gurubunun uygulanan antrenman programı sonrası sistolik basınç (mmHg), bacak kuvveti (kg), anaerobik güç (kg-m/s) ve vücut yağ yüzdesi (%) gibi parametrelerinde olumlu yönde anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Uygulanan antrenman programının diğer parametreler üzerinde olumlu yönde değişiklikler meydana getirdiği tespit edilmişse de bu değişikliklerin istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görülmüştür.Sonuç olarak; müsabaka dönemi antrenman programının sporcuların genel kuvvetlerinde bir artış meydana getirdiği tespit edilmiştir. Uygulanan antrenman programının kalp fonksiyonları üzerine olumlu yönde etkilerinin olmasına karşın sadece Sistolik basınçta anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Ancak uygulanan antrenman programının özellikle akciğer parametreleri üzerinde anlamlı bir farklılık meydana getirmediği görülmüştür. Bu bağlamda hazırlık antrenman dönemlerinde sporcuların özellikle kardiovasküler adaptasyonunu sağlayacak nitelikte antrenman içeriklerine yer verilmesi önerilebilir. Nitekim müsabaka dönemi antrenmanları bu özellikleri yeterince geliştirmemiştir.Anahtar Kelimeler: Spor, Futbol, Performans, Müsabaka AntrenmanıÖğe Egzersiz Bağımlılığı Ölçeği (EBÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2018) Demir, Gönül Tekkurşun; Hazar, Zekihan; Cicioğlu, Halil İbrahimBu çalışmanın amacı, egzersiz bağımlılığını belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Karma (mixed) modelde desenlenen araştırmaya, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi (n=80) ve Selçuk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nden (n=98) aktif olarak spor yapmakta olan toplam 178 beden eğitimi ve spor öğretmeni adayı katılmıştır. Ölçeğin geçerlilik ve güvenirlik çalışmalarında SPSS 23 paket program kullanılmıştır. Ayrıca doğrulayıcı faktör analizi sürecinde Lisrel 8.80 kullanılmıştır. Bu bağlamda, ölçeğe madde analizi kapsamında madde toplam test korelasyonu ve % 27’lik alt-üst grup toplam puan değerlendirmeleri yapılmıştır. Ölçeğin geneli için Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,88 bulunurken, birinci boyut için 0,83; ikini boyut için 0,79; üçüncü boyut için 0,77 olarak bulunmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliği için açımlayıcı (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) uygulanmıştır. AFA sonucunda ölçek, 17 maddeden oluşmakta ve üç alt faktörlü bir yapı göstermektedir. Faktörlerin toplam açıkladığı varyans oranı % 54,61’dir. Buna göre, Egzersiz Bağımlılığı Ölçeği (EBÖ)’nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir.Öğe Evaluation of different variables of agression levels of physical education and sports school and educational faculty students(2018) Polat, Ercan; Hazar, Serkan; Hazar, ZekihanThe aim of this study is to examine the aggressiveness of the students who are studying at the Faculty of Education and the School of Physical Education and Sports. In this research, which adopted the quantitative research model, the relational search pattern was used. In this context, a total of 213 people, 104 female and 109 male, participated in the survey. The \"Buss Perry Aggression Scale\" was adapted by Can (5) to determine the level of aggression of participants in the study. SPSS 20 program was used in the analysis of the data. In the analysis of the data, T test was used to examine the difference between two independent variables and aggression attitudes. Pearson corelation was used to test the relationship between variables. According to the findings, it was determined that there is a significant relationship between the aggressiveness levels of the individuals and gender and type of sport that they made. It was seen that there was no meaningful relationship between age, the part of education, whether or not doing sports, the frequency of doing sports and the duration of sports. It has been determined that male individuals are higher in physical aggression subscale than female individuals. When the relationship between the department where they are educated and the aggressiveness is examined, it is determined that the students who are studying at the Physical Education and Sports are higher than the students who are educated at the 492 Faculty of Education in the physical aggression sub-dimension. It is determined that the students who play sports are higher than the students who play sports in all sub dimensions of sports students. As a result; the fact that aggression behaviors differ according to various variables, but the fact that there is not a statistically significant difference between participants who do sports and those who do not, is quite striking in contradiction with various theories in the field.Öğe LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SPORA KATILIM GÜDÜLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ(2018) Hazar, Zekihan; Demir, Gönül Tekkurşun; Canlı, BernaBu araştırmanın amacı: lise öğrencilerinin “spora katılım güdülerinin” farklı değişkenlere göre incelenmesidir. Bu araştırma için tarama deseni kullanılmış, örneklem seçiminde ise maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi benimsenmiştir. Bu doğrultuda araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim döneminde Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez liselerde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Katılımcıların %60,3’ü kadın (n=179), %39,7’si erkektir (n=118). Katılımcıların %10,4’ü 14 yaş (n=31), %42,4’ü 15 yaş (n=126), %35,7’si 16 yaş (106), %11,4’ü 17 yaş (34) grubundadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 2001 yılında Oyar ve ark. tarafından geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yapılan Spora Katılım Güdüsü Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24.0 paket programı kullanılarak çeşitli analizler yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcıların ölçekten almış oldukları toplam puanlarının aktif spor yapıp yapmama ve okul türü değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği tespit edilirken; cinsiyet, yaş, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, anne mesleki durum ve baba mesleki durum değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sonuç olarak; araştırma kapsamında ele alınan bağımsız bütün değişkenlerde katılımcıların spora katılım güdülerinin olumlu yönde olduğu görülmektedir. Özellikle istatistiksel olarak anlamlı farklılığın aktif olarak spor yapanlar ile spor lisesinde öğrenim görenler lehine olması spor yapma ile spora güdülenme arasındaki pozitif ilişkiyi ortaya koymaktadır.Öğe ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DİJİTAL OYUN BAĞIMLILIĞI DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (Niğde İli Örneği)(2020) Hazar, Kürşat; Özpolat, Zehra; Hazar, ZekihanBu araştırmanın amacı; çocukların dijital oyun bağımlılık düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesive elde edilecek bulgular ışığında problem durumuna yönelik çözüm önerileri getirmektir. Araştırma; nicelaraştırma modelinde tasarlanmış olup, tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini; Niğde İl Milli EğitimMüdürlüğüne bağlı Şehit Ramazan Konuş Ortaokulu (360 öğrenci) ve 5 Şubat Ortaokulu’nda (1200 öğrenci)2018-2019 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 10-14 yaş grubu öğrenciler oluşturmaktadır. Bu araştırmadaamaçsal örnekleme yöntemlerinden “tipik durum” yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda her gün dijital oyunoynayan 370 öğrenciye yüz yüze görüşme yöntemiyle ölçme araçları uygulanmış ve 352’ si (169 kadın, 183erkek) analiz için uygun görülmüştür. Çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ileHazar ve Hazar tarafından 2017 yılında geliştirilmiş olan “Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği”kullanılmıştır. Veriler SPSS 24 Paket programında değerlendirilerek, Bağımsız Gruplar t-Testi, Kruskal-WallisH Testi, Mann Whitney U ve Pearson Korelasyon Analizlerine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak; katılımcılarıncinsiyet, oynadıkları oyun türü ve yaş değişkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür.Diğer taraftan katılımcıların sporcu lisansına sahip olma, yaşadığı çevrede spor alanlarının olup olmaması veanne-baba eğitim düzeyi değişkenlerine yönelik yapılan istatistik analizlerde gruplar arasında anlamlı farklılıkolmadığı görülmüştür. Katılımcıların yaş değişkeni ile dijital oyun bağımlılığı puanları arasında ise pozitif yöndeanlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir.Öğe Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılığı ile Zorbalık Bilişleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2021) Hazar, Zekihan; Ekici, FatmaBu araştırmanın amacı çocukların dijital oyun bağımlılığı ile zorbalık bilişleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma modelinden ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini; 10-14 yaş grubunda yer alan ve 2019-2020 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan 320 kız ve 330 erkek olmak üzere toplamda 650 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için, Hazar ve Hazar tarafından 2017 yılında geliştirilmiş olan “Çocuklar için Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” ile Gökkaya ve Tekinsav-Sütcü tarafından 2015 yılında geliştirilen “Çocuklar için Zorbalıkla İlgili Bilişler Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS 24 Paket programında değerlendirilerek bağımsız gruplar t-testi, çoklu karşılaştırmalarda one-way ANOVA, pearson korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak; katılımcıların cinsiyet, yaş, spor yapıp-yapmama durumu, yaşadığı yerde internet bağlantısı olup-olmama durumu, spor branşı değişkenleri incelenmiş, istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Katılımcıların “dijital oyun bağımlılığı” ve “zorbalık bilişlerine” ilişkin toplam puanları arasında ise pozitif yönde ve anlamlı düzeyde ilişki olduğu görülmüştür.Öğe The impact of mental toughness on resilience and well-being: A comparison of hearing-impaired and non-hearing-impaired athletes(Wiley, 2024) Akoglu, Halil Erdem; Cengiz, Caner; Hazar, Zekihan; Erdeveciler, Ovunc; Balci, VelittinThe purpose of this study is to investigate the impact of mental toughness levels on the psychological resilience and mental well-being levels of hearing impaired and non-hearing impaired athletes and the extent of the difference between hearing impaired and non-hearing impaired athletes. The study group of the research consisted of 121 hearing impaired and 127 non-hearing-impaired athletes who continue their active sports life in Turkey. Convenience sampling method for non-hearing-impaired athletes and snowball sampling method for hearing impaired athletes were used for data collection. Data was collected online with Google Forms. In the study, structural equation modelling was conducted with Smart PLS program. In Model A, the direct effect of mental toughness on mental well-being and resilience was determined. Model B showed that mental toughness directly affected mental well-being and resilience. Mental toughness has a direct effect on psychological resilience and mental well-being of hearing-impaired athletes and non-hearing-impaired athletes. In addition, the mental toughness, psychological resilience and mental well-being levels of hearing-impaired athletes are higher than those of non-hearing-impaired athletes.Öğe Üniversite Öğrencileri İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği (Uyarlama Çalışması)(2019) Hazar, Esin; Hazar, ZekihanBu araştırmanınamacı; üniversite öğrencilerine yönelikdijital oyun bağımlılığı ölçeği uyarlayarak bu problemin tespitine ve çözümüneyönelik alanyazına katkı sağlamaktır. Uyarlananölçeğin taslak formu, amaçlı örnekleme yöntemine göre seçilen Spor BilimleriFakültesinde öğrenim gören ve 18-22 yaş aralığında bulunan öğrencilereuygulanmıştır. Örneklem grubunu 93’si kadın, 202’i erkek toplam 295 kişioluşturmaktadır. Elde edilen veriler, SPSS 21.0 paket program ve Amos 26kullanılarak geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Yapı geçerliliği için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleriuygulanmıştır. Verilerin faktör analizi için uygunluğu için Kaiser-Mayer-Olkin(KMO) katsayısı ve Bartlett Küresellik Testi yapılmıştır ve yapılan analiz sonucunda KMO değeri ,91 veBartlett Küresellik testi sonucunda anlamlılık değeri p <.001 çıkmıştır.Maddelerin ölçülmek istenen özelliğe sahip olan bireyler ile olmayan bireyleriayırt edebilme gücü, toplam ölçek puanına göre belirlenen üst % 27 (ölçülenözelliğe yüksek düzeyde sahip olan bireyler) ve alt % 27 (ölçülen özelliğedüşük düzeyde sahip olan bireyler) gruplarının ortalama puanlarının bağımsızt-testi yapılarak incelenmiştir. Ölçeğin açıkladığı varyansın % 59,61olduğugörülmüştür. Analiz sonuçlarında faktörlerin korelasyon değerlerinin 0,58 ile0,75 arasında değiştiği görülmektedir. Analiz sonuçlarına göre; ölçeğin uyumdeğerleri sırasıyla; x²/sd (398/186): 2,14, RMSEA: 0,08, GFI=0,80, AGFI=0,76,CFI=0,89, IFI: 0,89, PGFI: 0,65 ve PNFI:0,73 olarak bulunmuştur. Elde edilen sonuçların iyi varsayılan aralık ve kabuledilebilir aralık değerleri arasında olduğu görülmektedir. Bu sonuçlar ölçeğinfaktör yapısını doğrulamaktadır. Sonuç olarak; bu araştırma kapsamındauyarlanan “Üniversite Öğrencileri İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” ningeçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu söylenebilir.