Yazar "Ilgaz, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Destinasyon pazarlamasında kent markası ve kent imajının rolü: Nevşehir örneği(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Ilgaz, Ali; Gürbüz, Esen; Akın, MuratGünümüzde turizm bölgeleri birbirleriyle rekabet içerisindedir ve rekabet avantajı elde etmenin yöntemlerini aramaya başlamışlardır. Bu bölgelerin rekabet avantajı elde ederek turistlerin yaygın olarak tercih ettikleri yerler olmalarında, pozitif imaj oluşturma ve markalaşma stratejilerinin önemli olduğu bilinmektedir. Turistleri cazibe merkezi olarak bir anlamda kendilerine çeken merkezler aynı zamanda destinasyonlar olarak bilinmektedir. Destinasyonların tüketiciler tarafından tercih edilmesinde rol oynayan ve tüketicilerin karar verme sürecini etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Her destinasyon bir takım özelliklere sahip olmakla birlikte, her birisi tüketiciler tarafından farklı ?ekillerde algılanmaktadır. Destinasyonların pazarlamasında rekabetin temel amacı destinasyona daha fazla turist çekebilmektir. İyi bir imaja sahip olmak ve markalaşmak destinasyonlar için vazgeçilmez iki unsurdur. Bu çalışma Nevşehir İlinin algılanan imajını Kayseri’de ikamet eden ve Nevşehir’de uzun süre ve yerleşik olarak ikamet etmemiş bireylerin algılarına göre tespit etmeyi amaçlamıştır. Keşfedici araştırma sonuçlarına göre; Nevşehir’de tatil yapmak için geçirilecek sürenin 1-3 gün arası olması gerektiğini düşünenlerin daha uzun süre kalması gerektiğini düşünenlerden daha fazla olduğu, Nevşehir denildiğinde Peribacaları, Kozaklı Kaplıcası, Kapadokya ve balon özelliğinin daha fazla, patates, üzüm, çömlek, halı kilim gibi iktisadi özelliklerinin ise daha az katılımcı tarafından Nevşehir’i çağrıştırdığının ifade edildiği, Nevşehir ilinin imajının oluşmasında doğal güzellikler, tarihi ve kültürel özelliklerin diğer özelliklere göre daha olumlu algılandığı, Nevşehir ilinin canlı bir yer olduğu ve konaklama imkanlarının yeterli olduğu konusunda ise olumsuz bir algı oluştuğu önemli sonuçlar olarak saptanmış olup, ilgili işletme ve kurumların pazarlama stratejilerini uygulama ve geliştirmelerine bu sonuçların da katkı sağlayarak, yörenin destinasyon marka imajının daha da gelişebileceği beklenilmektedir.