Yazar "Köğce, Davut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Kavram Yanılgılarını Belirlemeye, Gidermeye ve Kavram Öğretimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi(2019) Köğce, Davut; Yıldız, Cemalettin; Aydın, MehmetBu çalışmada, matematik öğretmen adaylarının matematikselkavram yanılgılarını belirlemeye, gidermeye ve kavram öğretimineilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmadanitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini2017-2018 eğitim-öğretim yılı güz döneminde bir üniversiteninİlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim görentoplam 32 matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veritoplama aracı olarak araştırmanın amacı doğrultusundahazırlanmış 6 açık uçlu sorudan oluşan bir form kullanılmıştır.Öğretmen adaylarının açık uçlu sorulara verdikleri cevaplartaranarak dijital ortama aktarılmıştır. Daha sonra veriler MAXQDA12 nitel veri analiz programı kullanılarak içerik analizine tabitutulmuştur. Çalışma sonucunda, öğretmen adaylarınınmatematiksel kavram yanılgılarının belirlenmesi, giderilmesi vekavram öğretiminde kavram haritası, kavram karikatürü ve ikiaşamalı teşhis testlerinin kullanılmasının daha uygun olacağınıdüşündükleri ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda, matematiksel kavramyanılgılarını belirlemede ve gidermede bu alternatif yöntem veyatekniklerin kullanılması önerilmektedir.Öğe Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlıkları ile Hayat Boyu Öğrenme Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2021) Aykaç, Murtaza; Köğce, Davut; Aslandağ, BuketBu çalışma, öğretmen adaylarının matematik okuryazarlıkları ile hayat boyu öğrenme yeterlilikleri arasındaki ilişkinin bazı değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesindeki farklı programlarında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmaya 94 erkek ve 219 kız öğretmen adayı olmak üzere toplam 313 kişi katılmıştır. Çalışma nicel yöntem kapsamında ilişkisel tarama modeli kullanılarak yürütülen betimsel bir çalışmadır. Verilerin toplanmasında “Matematik Okuryazarlığı Öz-yeterlik Ölçeği” (Özgen ve Bindak, 2008) ve “Yaşam Boyu Öğrenmede Anahtar Yeterlikler Ölçeği” (Şahin, Akbaşlı ve Yanpar-Yelken, 2010) kullanılmıştır. Ölçeklerden alınan ortalama puanların değişkenlere göre karşılaştırılmasında MANOVA testi kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme yeterlilikleri ve matematik okuryazarlıkları arasındaki ilişki yüksek düzeyde bulunurken, ölçek puanlarının değişkenler ile olan ilişkisi arasında farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının, cinsiyetleri, akademik başarıları ve kitap okuma durumları açısından hayat boyu öğrenme yeterlikleri ve matematik okuryazarlığı öz yeterlikleri arasında anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Ayrıca matematik okuryazarlık puanları bölümlere göre matematik öğretmeni adayları lehine anlamlı bir farklılık gösterdiğinden diğer bölümlerdeki öğretmen adaylarının matematik okuryazarlıklarını geliştirmeye yönelik etkinlikler düzenlenebilir.Öğe The Effect of Teaching Percentages with Creative Drama Method on the Academic Achievement of Fifth Grade Students and Permanence of Knowledge(2022) Konaklı, Hatice Nur; Köğce, DavutThe aim of this study is to examine the effect of teaching percentages with the creative drama method on the academic achievement and permanence of fifth grade students. For this purpose, an experimental design with pre -test post-test control group, which is one of the quantitative research methods, was adopted. The sample of the research consists of 58 fifth grade students, 30 of whom are experimental and 28 of whom are controls, who are studying in a public school in Osmaniye city center. When the data got within the scope of the research were analyzed at the 95% confidence level in the SPSS 23 program, it was revealed that there was a moderate effect size in favor of the experimental group between the test scores of the knowledge retention of the experimental and control groups. Thus, we agreed that the creative drama method is more effective than traditional teaching methods in terms of academic success and permanence of knowledge on percentages.Öğe The Examination of Prospective Mathematics Teachers' Perceptions of Lifelong Learning Competencies(2020) Aykaç, Murtaza; Aslandağ, Buket; Köğce, DavutThe purpose of this study is to examine the prospective mathematicsteachers' perceptions of lifelong learning competencies. The studygroup of the research consisted of 1st, 2nd, 3rd and 4th yearprospective teachers studying at mathematics education undergraduateprogram of the education faculty of a public university. In this research,cross-sectional research method was used within the scope ofdescriptive research approach in order to reveal how mathematicsteacher candidates' perceptions of lifelong learning competencies haveimproved. In the research, as a data collection tool \"Key Competenciesfor Lifelong Learning\" scale developed by Şahin, Akbaşlı and YanparYelken (2010) was used. Independent samples t-test and one-wayanalysis of variance (ANOVA) were used to compare the mean scoresobtained from the scale by variables. The results obtained from theresearch indicated that the prospective mathematics teachersparticipated in the research have high level of life-long learningcompetencies. A significant difference was found in prospectivemathematics teachers’ scores of life-long learning competencies asregards their genders and the high schools they graduate from.Participants graduated from Anatolian High School and TeacherTraining High School had higher scores than the other participants.However, no significant difference was found in prospectivemathematics teachers’ scores of life-long learning competenciesregarding the year of their study.Öğe Türkiye’de Öğretmenlerle Hayat Boyu Öğrenme Alanında Yapılan Tezlerin Konu, Problem,Sonuç ve Önerilerinin İncelenmesi(2020) Aykaç, Murtaza; Köğce, Davut; Aslandağ, BuketBu araştırma, Türkiye’de 2009-2020 tarihleri arasında öğretmenlerle hayat boyu öğrenme alanında yapılmış lisansüstü tezleri problem, konu, sonuç ve önerilerinin incelemesi amacıyla yapılmıştır. Hayat boyu öğrenme konusu ile ilgili yapılmış yayınlara ulaşabilmek için ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’de YÖK tez tarama veri tabanında 2009-2020 yılları arasında öğretmenlerle hayat boyu öğrenme alanında yapılmış 23 adet lisansüstü tez oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak bu tezler kullanılmıştır. Araştırma doküman incelemesi yönteminin kullanıldığı nitel bir çalışmadır. Veriler içerik analizi yöntemi kapsamında benzerlik ve farklılıklarına göre kategorik olarak gruplandırılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak tezlerin önemli bir kısmının öğretmenlerin hayat boyu öğrenme eğilimi-yeterlikleri algılarını ve farklı değişkenler arasındaki ilişkileri ortaya koymaya yönelik konulardan oluştuğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca lisansüstü tezlerde ağırlıklı olarak öğretmenlerin hayat boyu öğrenme eğilimlerinin ne düzeyde olduğunu ve hayat boyu öğrenme yeterlikleri-eğilimleri cinsiyete, kıdeme, yaşa, branşlarına, görev yaptıkları okullara ve eğitim durumlarına göre farklılık gösterip göstermediği, problemlerine cevaplar aradıkları ve tezlerin önemli bir kısmı öğretmenlerin hayat boyu öğrenme eğilimlerinin yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Tezlerin önemli bir kısmında lisansüstü eğitime sahip öğretmenlerin hayat boyu öğrenme yeterlilik algılarının daha yüksek çıktığından öğretmenlerin lisansüstü eğitim için teşvik edilmesi ve hayat boyu öğrenme konusunda yetersiz olan öğretmenlere hizmet içi eğitim seminerlerinin verilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, araştırma sonuçları ile doğrudan ilişkili olmayan birçok genel önerinin yapıldığı da ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlara dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.