Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Küçükoğlu, Sibel" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    KİNEZYO BANT UYGULAMASININ ANNELERDE SIRT AĞRISI, EMZİRME BAŞARISI VE EMZİRME ÖZ YETERLİLİK DÜZEYİNE ETKİSİ: BİR RANDOMİZE KONTROLLÜ ÇALIŞMA PROTOKOLÜ
    (2024) Ünüvar, Bayram Sönmez; Sezer, Hilal Kurt; Ceran, Merve Aşkın; Arı, Merve; Küçükoğlu, Sibel
    Bu protokol çalışmasının amacı Kinezyo Bant (KB) uygulamasının emziren annelerde sırt ağrısına emzirme başarısına ve emzirme öz yeterliğe etkisini inceleyecek bir çalışma tasarımını sunmaktır. Araştırma tek merkezli, tek kör, paralel grup randomize kontrollü deneysel tasarımda planlanmış olup, araştırma SPIRIT'e uyumlu şekilde yürütülecektir. Çalışmanın örneklemini 0-6 aylık bebeği olan, aktif emzirmeyi sürdüren anneler oluşturacaktır. Çalışmanın örneklem büyüklüğü güç analizine göre belirlenmiş olup (n=60), anneler KB uygulanacak deney grubu (n=30) ve plasebo KB girişimi uygulanacak kontrol grubu (n=30) olmak üzere 2 gruba randomize şekilde atanacaktır. Deney grubundaki annelere gerilim ve açı verilen KB, kontrol grubunda yer alan annelere deney grubuyla aynı tür KB ile açısız ve gerilimsiz düz bantlama iki hafta boyunca haftada 2 kez uygulanacaktır. Bantlama yapılmadan önce, 7. ve 14. günlerde Visual Analog Ağrı Ölçeği, LATCH Emzirme Tanılama ve Değerlendirme Ölçeği ve Emzirme Öz Yeterlilik Ölçeği ile annelerden 3 ölçüm alınacaktır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Effect of Nursing Students’ Initiatives Towards Creative Activities on Their Child Liking and Satisfaction Levels: Quasi Experimental Study
    (Ortadogu Reklam Tanitim Yayincilik Turizm Egitim Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., 2024) Kurt Sezer, Hilal; Küçükoğlu, Sibel
    Objective: This study aimed to determine the effect of nursing students' attempts at creative activities on their child liking, emotions, thoughts and satisfaction levels. Materials and Methods: It was conducted between January 2022-May 2023 at the Faculty of Nursing of a state university and in the pediatric clinics (General Pediatrics Service, Pediatric Surgery Service, Pediatric Infection Service) of the hospital belonging to the same university. Descriptive Characteristics Form and Barnett Child Liking Scale were used to evaluate the data. Students who agreed to participate in the study were given 9-week creative activities training and four workshops. The implementation phase was carried out one day a week for a total of four weeks. Out of treatment and care hours were preferred for the implementation. Before the implications, students made a preliminary interview and permission of the mother/father and the sick child. The control group did not receive any training or workshops. Data collection forms were collected once after all applications were completed. T test was used compare posttest scale score averages between groups. Independent variables that had an impact on the scale score in the primary analyzes were evaluated with linear regression analysis. The significance level was accepted as p<0.05. Results: There was a significant difference between the students' post-test child liking scores and their age, gender, creative activity groups, liking children, communicating and spending time (p <0.05). There was no change in the child liking scores of students who did not receive training (p>0.05). The child liking scores of the intervention group, received creative activity training and performed on practices with pediatric patients in the clinic, founded to be significantly higher in the post-test measurement (p<0.05). Conclusion: It is recommended that the study be disseminated in field applications on health and care outcomes of sick children at all stages. © 2024 by Türkiye Klinikleri.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim