Yazar "Kahraman, Eser" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The Determining the Relationship between Turkish Language Teachers' Attitudes towards Computer Education and Technology(KAMLA-RAJ ENTERPRISES, 2014) Kahraman, Eser; Iseri, Kamil; Unal, EmreThe purpose of this study is to examine the relationship between Turkish teachers' attitudes towards computer-based training and technology. In this study, descriptive model has been used. The data were collected with "Attitudes Scale towards Computer Assisted Education" and "Attitudes Scale towards Technology" in this descriptive study. The research' sample is composed of Turkish teachers who worked in Nigde in 2011-2012 Academic Years. The results of the study showed that Turkish language teachers' attitudes towards computer-based education and technology were positive. There is low level negative and non-significant relationship between the Turkish teachers' attitudes towards computer-based education and technology. Teachers' attitudes towards computer-based education and technology being positive can be interpreted as them perceiving technology and computers as necessity and tools during the educational process. This result of the study can be considered as an important finding in terms of using and dissemination technology in education.Öğe Türkçe Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Eğitim Ve Teknolojiye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(Niğde Üniversitesi, 2013) Kahraman, Eser; İşeri, Kamilİçinde bulunduğumuz bilgi ve teknoloji çağında teknolojik yenilikler hızla artmaktadır. Bu doğrultuda teknolojinin eğitimde kullanılması kaçınılmaz bir hal almıştır. Eğitimin uygulayıcısı rolünde bulunan öğretmenlerin de eğitimde teknolojiyi kullanmaları önemli bir unsur olarak göze çarpmaktadır. Gelişmekte olan dünyada sanayileşmiş ve bilgiye dayalı ülkelerde öğretmenin, teknolojiyi eğitimde kullanmanın anahtarıdır olduğunu göstermiştir. Bu çalışmada, Türkçe öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ve teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada veriler, A. Arslan (2006) tarafından geliştirilen ?Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği? ve Kıyıcı?nın (2008) geliştirdiği ?Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği? kullanılarak toplanmıştır. Araştırma evrenini, 2011-2012 eğitim-öğretim döneminde Niğde İlinde görev yapan Türkçe öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ve teknolojiye yönelik tutumlarının olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir