Yazar "Kantar, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The Effect of Teaching Data Processing Learning Domain with VUstat Software Activities on Students' Academic Achievement and Retention of Knowledge(2023) Kantar, Merve; Özpınar, İlknurThe main purpose of the study is to examine the effect of teaching the Data Processing learning domain with VUstat software supported activities on the academic achievement and retention of sixth grade students. The sample of the study, in which the pretest-posttest paired control group design was used, consisted of 45 sixth grade students, 23 in the experimental group and 22 in the control group. The Data Processing Achievement Test, which was developed by the researchers and consisted of 25 questions, was used to collect data for the purpose of the study. As a result of the study, it was revealed that VUstat software activities were effective in ensuring the retention of knowledge, but they were not effective on students' achievement. At the end of the study, some suggestions were made for the researcher's experiences and future research.Öğe Veri işleme öğrenme alanının vustat yazılımı etkinlikleriyle öğretiminin öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal öğrenmelerine etkisi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2022) Kantar, Merve; Özpınar, İlknurGünlük yaşamımızda istatistiğin öneminin anlaşılması ve istatistiksel bilgilerin etkin bir şekilde kullanabilmesi içinde bulunduğumuz yüzyılda ihtiyaç duyulan bazı becerilere sahip olmayı gerekli kılmaktadır. Bu becerilerin geliştirilmesi için okullarda öğrencilere sunulan matematik öğretiminin içerik ve niteliği önemlidir. Son zamanlarda istatistiğin öğretilmesi ve öğrenilmesi üzerinde büyük bir etkisi olan önemli bir değişiklik bilgisayarların istatistik sınıflarına entegrasyonu olmuştur. Bu bağlamda ilgili araştırmada Veri İşleme Öğrenme Alanının bilgisayar destekli (VUstat yazılımı) etkinlikler ile öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve kalıcılığa, derslerde teknolojinin kullanılmasına yönelik farkındalıklarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisini incelemek ve bu yazılımın öğretimde kullanılması hakkında öğrenci görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Karma yöntemin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Nevşehir ili Acıgöl ilçesine bağlı bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 23'ü deney ve 22'si kontrol grubunda bulunan toplam 45 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grubunda matematik dersleri bilgisayar destekli (VUstat yazılımı ile) öğretim yöntemi ile gerçekleştirilmiş olup uygulama 3 hafta 21 ders saati boyunca yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Veri İşleme Başarı Testi, Derslerde Teknolojinin Kullanılmasına Yönelik Farkındalık Ölçeği, Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği ve yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Ölçeklerin ve başarı testinin güvenirlik çalışmalarında ve araştırma sorularının test edilmesinde SPSS 22.0 programından yararlanılmıştır. Anlamlılık düzeyi (p) 0.05 alınmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda VUstat yazılımı etkinliklerinin bilgilerin kalıcılığını sağlamada ve teknolojik farkındalık geliştirmede etkili olduğu ancak öğrencilerin başarı ve matematik dersine yönelik tutumları üzerinde etkili olmadığı ortaya çıkmıştır. Ek olarak, deney grubundaki öğrencilerin VUstat yazılımı ile işlenen dersleri öğrenmeyi kolaylaştırıcı, farklı becerilerin gelişimine olumlu yönde katkı sağlayıcı, eğlenceli, ekonomik buldukları ve matematik derslerini bilgisayar destekli etkinliklerle işlemek istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, İstatistik Öğretimi, Veri İşleme Öğrenme Alanı, VUstat Yazılımı