Yazar "Kara, Duygu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Niğde ilinde sporun topluma yaygınlaştırılmasında sosyo-ekonomik faktörlerin araştırılması(Niğde Üniversitesi, 2006) Kara, Duygu; Hazar, SerkanSporun yaygınlaştırılmasında sosyo- ekonomik faktörlerin araştırılmasıamacıyla yapılan çalışmaya Niğde il merkezinden rastgele seçilen 301'i erkek, 199'u bayan toplam 500 kişi katılmıştır. Sosyo-ekonomik durumu ve spora karşıilgi düzeyinin tesbit etmek amacıyla hazırlanan anket katılımcılara uygulanmıştır. Anket sonuçlarından spora ilgi puanlarıtesbit edilerek yaş, cinsiyet, medeni hali, eğitim düzeyi, meslek grupları, ekonomik düzeyleri, spora ilgi düzeyleri ile kıyaslanarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular SSPS 10.00 for Windows proğramında analiz edilmiştir. Gruplar arasındaki fark One-Way Anova ile araştırılmıştır. Farkın hangi gruptan kaynaklandığınıtesbit etmek için Post Hoc çoklu karşılaştırma testlerinden (scheffe testi) kullanılmıştır. Değişkenler arasında ilişki olup olmadığıPearson Correlations tekniği ile araştırılmıştır. Sonuç olarak fertleri spora yönelten sebebler sırasıyla sağlıklıkalma, boşvakitleri değerlendirme ve arkadaşgrubunun etkisi olarak sıralanırken, spora yüksek düzeyde ilgi gösterenlerin öğrenci grubunun olduğu, ekonomik faktörlerin spora katılımda etkisinin olmadığıortaya çıkmıştır. Katılımcıların ekonomik durumlarının daha iyi olması halinde ilgilendikleri spor branşlarında değişiklikler olduğu bulunmuştur. Ayrıca araştırma neticesinde genç nüfusun spora daha çok ilgi gösterdiği, eğitim seviyesi yükseldikçe spora ilginin arttığıbelirlenmiştir. Diğer yandan erkeklere göre bayanların spora daha az ilgi duymalarıtespit edilmiştir. Niğde ilinde sporun yapılmasını engelleyen nedenlerden branşa yönelik tesislerin bulunmaması, mevcut olan tesislerin fiziki yetersizliğinin yanında uygun araç ve gereçlerin eksikliği ön plana çıkmıştır. Sporun yaygınlaştırılmasıiçin spor tesislerinin sayılarının artırılması, başarılısporculara sponsorluk ve burs sisteminin uygulanması, eğitim kurumları, belediye, özel ve kamu kuruluşlarıile işbirliği yapmalarıolarak sıralanmıştı