Yazar "Karaca, Abdurrahman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokul Türkçe dil bilgisi öğretiminde Web 2.0 araçları destekli oyunların başarı ve tutuma etkisi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2024) Karaca, Abdurrahman; Özenç, Emine GülBu çalışmanın amacı Türkçe dil bilgisi öğretiminde web 2.0 araçları destekli oyunların öğrencilerin akademik başarısına ve Türkçe dersine ilişkin tutumlarına etkisini araştırmaktır. Çalışmada 4. Sınıf Türkçe dersi "Milli Mücadele ve Atatürk" ve "Kişisel Gelişim" temalarına yönelik hazırlanan oyunlar kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; 2022-2023 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Niğde il merkezinde bulunan bir devlet okulunda, 50 kişiden oluşan 4. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada deneysel modellerden ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma deney ve kontrol grubu olmak üzere iki şubede gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda web 2.0 araçları ile oluşturulmuş oyunlar, kontrol grubunda ise öğretim programı uygulanmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen " Türkçe Dersi Dil Bilgisi Akademik Başarı Testi" ile Acat tarafından geliştirilen "Türkçe Dersine İlişkin Tutum Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan 22 soruluk başarı testinin KR-20 güvenirlik katsayısı .83 hesaplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programından yararlanılarak bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; Türkçe dil bilgisi öğretiminde web 2.0 araçları ile oluşturulmuş oyunların kullanılmasının deney grubu öğrencilerinin akademik başarı puanlarını ve Türkçe dersine ilişkin tutum puanlarını olumlu etkilediği belirlenmiştir. Öğrencilerin hem akademik başarılarını hem de Türkçe dersine ilişkin tutumlarını artırmıştır.