Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karaca, Abdurrahman" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İlkokul Türkçe dil bilgisi öğretiminde Web 2.0 araçları destekli oyunların başarı ve tutuma etkisi
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2024) Karaca, Abdurrahman; Özenç, Emine Gül
    Bu çalışmanın amacı Türkçe dil bilgisi öğretiminde web 2.0 araçları destekli oyunların öğrencilerin akademik başarısına ve Türkçe dersine ilişkin tutumlarına etkisini araştırmaktır. Çalışmada 4. Sınıf Türkçe dersi "Milli Mücadele ve Atatürk" ve "Kişisel Gelişim" temalarına yönelik hazırlanan oyunlar kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; 2022-2023 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Niğde il merkezinde bulunan bir devlet okulunda, 50 kişiden oluşan 4. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada deneysel modellerden ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma deney ve kontrol grubu olmak üzere iki şubede gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda web 2.0 araçları ile oluşturulmuş oyunlar, kontrol grubunda ise öğretim programı uygulanmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen " Türkçe Dersi Dil Bilgisi Akademik Başarı Testi" ile Acat tarafından geliştirilen "Türkçe Dersine İlişkin Tutum Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan 22 soruluk başarı testinin KR-20 güvenirlik katsayısı .83 hesaplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programından yararlanılarak bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; Türkçe dil bilgisi öğretiminde web 2.0 araçları ile oluşturulmuş oyunların kullanılmasının deney grubu öğrencilerinin akademik başarı puanlarını ve Türkçe dersine ilişkin tutum puanlarını olumlu etkilediği belirlenmiştir. Öğrencilerin hem akademik başarılarını hem de Türkçe dersine ilişkin tutumlarını artırmıştır.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim