Yazar "Karaca, Serap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul öğrencilerinin matematik dersinde tercih ettikleri geri bildirim türleri ve görüşlerinin incelenmesi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2024) Karaca, Serap; Köğce, DavutBu araştırmanın amacı ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersinde tercih ettikleri geribildirim türlerini ve geribildirime ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Aksaray ilinde bir devlet okulunda öğrenim gören 20 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Örneklem, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmada veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formları kullanılmıştır. Görüşme formları oluşturulurken birinci ve ikinci alt problem için Brookhard'ın (2008), dördüncü alt problem için Tunstall ve Gipps'in (1996) geribildirim sınıflaması temel alınmıştır. Üçüncü alt problem için King ve arkadaşlarının (2009) geliştirmiş olduğu Geribildirimin Özellikleri Ölçeği'nde yer alan maddelerden yararlanılmıştır. Görüşme formlarıyla elde edilen veriler betimsel ve içerik analiz yöntemleri ile analiz edilerek çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre katılımcı öğrenciler zamanında verilen uygulamalı ve bireysel geribildirimleri tercih etmektedirler. Öğrenciler geribildirimin miktarı bakımından hedefe yönelik ve geniş kapsamlı geribildirimleri tercih etmektedirler. Öğrenciler yargılayan geribildirimler yerine betimsel, yanlışı düzeltme fırsatı sunan, pozitif geribildirimlerin yanında anlaşılır basit ve olumlu ifadeler içeren geribildirimleri tercih etmektedirler. Öğrenciler öğretmenlerinden aldıkları geribildirimleri dikkate aldıklarını bu geribildirimlerin başarılarına olumlu yönde katkı sağladığını, olumlu geribildirimlerin kendilerini motive ettiğini olumsuz geribildirimlerin motivasyonlarını düşürdüğünü düşünmektedir. Diğer yandan öğrenciler geribildirimlerin zaman kaybına neden olmadığını aksine yol gösterdiğini belirtmişlerdir. Öğrenciler pozitif değerlendirmeci geribildirim türlerinden onaylama (sözel olmayan sembol) ve ödüllendirme (not, çikolata, başarının geniş kitleler tarafından takdir edilmesi) geribildirimlerini tercih etmektedirler. Ayrıca betimleyici geribildirim türlerinden başarıyla ilgili açıklama ve gelişme yolunu oluşturma geribildirimlerini yararlı bulmaktadırlar. Cezalandırma ve onaylamama geribildirimlerini ise tercih etmemektedirler. Anahtar Kelimeler: Matematik öğretimi, Geribildirim, Geribildirim türleri, Geribildirim tercihleri