Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaya, İbrahim Ferat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal bilgiler dersinde tartışma tekniklerinin akademik başarıya etkisi
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021) Kaya, İbrahim Ferat; Polat, Bayram
    Bu araştırmanın amacı, tartışma tekniklerinin 5. sınıf Sosyal bilgiler dersinde akademik başarıya etkisini belirlemektir. Araştırmada gerçek deneme modellerinden olan öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırma 2019 - 2020 eğitim öğretim yılında Niğde ili merkezindeki bir devlet ortaokulunda öğrenim görmekte olan 28 Deney grubu ve 30 Kontrol grubu öğrencisiyle birlikte yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Bilim teknoloji ve toplum öğrenme alanı akademik başarı testi kullanılmıştır. 5 hafta süren bu araştırma deney ve kontrol grubunun ön bilgilerinin tespit edilmesiyle başlamıştır. Grupların ön bilgilerinin eşit olduğu tespit edildikten sonra Bilim, teknoloji ve toplum öğrenme alanı deney grubunda tartışma tekniklerine dayalı öğretimle, kontrol grubunda ise programa dayalı yöntemlerle yürütülmüştür. Sosyal bilgiler öğretim programında bilim, teknoloji ve toplum öğrenme alanına on dört saat ayrılmıştır. Programa uygun şekilde on dört saatin sonunda iki gruba da testler uygulanmıştır. Veriler elde edildikten sonra araştırma sonlandırılmıştır. Araştırmada elde edilen deney ve kontrol grubu öntest-sontest sonuçları Bağımsız Örneklem T-testi ile karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda bilim teknoloji ve toplum öğrenme alanını tartışma teknikleriyle birlikte işleyen deney gurubunun, dersi programa dayalı yönetmelerle işleyen kontrol grubuna göre akademik başarıları daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçla birlikte tartışma tekniğine dayalı öğretimin sosyal bilgilerin farklı sınıflarında ve öğrenme alanlarında kullanılması önerilebilir. Anahtar kavramlar: Sosyal bilgiler, Tartışma teknikleri, Öğretim ilke ve yöntemleri, ders başarısı.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim