Yazar "Kazan, Mikail" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mobbing algıları ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki (Niğde ili örneği)(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Kazan, Mikail; İri, RüçhanBu araştırma, Niğde ilinde ortaokul ve lise kademelerinde çalışan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin okul ortamında maruz kaldıkları mobbing ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Mobbing okullarda görev yapan öğretmenlere, psikolojik ve fiziksel zararlar vermesinin yanı sıra, öğretmenlerin örgütlerine bağlıklarının da azalmasına buna bağlı olarak eğitim örgütlerinin amaçlarına ulaşmasını engellemektedir. Okullarda ortaya çıkan mobbing davranışlarının özelliklerini tespit etmek ve bu davranışa maruz kalan öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının tespiti için bu araştırmanın yapılmasına karar verilmiştir. Araştırmanın evrenini; 2018–2019 eğitim-öğretim yılında Niğde ili merkezinde ve ilçelerinde çalışan 207 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluştururken örneklemi ise gönüllülük esas alınarak tesadüfi örneklem yöntemi ile evrenden seçilen 122 birey oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak, öğretmenlerin demografik özelliklerine ilişkin kişisel bilgi formu, mobbing ölçeği ve örgütsel bağlılık ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenlerin mobbing algıları ile örgütsel bağlılıkları arasında yaş değişkenine göre duygusal bağlılık alt boyutu ile pozitif yönlü düşük düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca görev yapılan okul türü değişkenine göre öğretmenlerin mobbing algılarında istatiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Mobbing, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni, Örgütsel Bağlılık