Yazar "Kendirli, Hacer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitimde Bilişim Ağı (EBA) destekli fen bilimleri dersi uygulamalarının yedinci sınıf öğrencilerinin fene yönelik ilgilerine etkisi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017) Kendirli, Hacer; Aydede Yalçın, Meryem NurBu araştırmanın amacı fen bilimleri dersi içerisinde EBA uygulamalarının yedinci sınıf öğrencilerinin fene yönelik ilgilerine etkisini araştırmaktır. Çalışma 2016-2017 eğitim öğretim yılı içerisinde İstanbul ili Güngören ilçesinde bulunan FATİH Projesi kapsamında olan ve sınıflarında akıllı tahta ve internet bağlantısı bulunan bir devlet okulunda yürütülmüştür. Araştırma yarı deneysel desende gerçekleştirilmiştir. Araştırmada çalışma grubu belirlenirken amaçlı örneklem yöntemine dayanarak, araştırmacının görev yaptığı okulun yedinci sınıf şubelerinden dört sınıf (Kız öğrencilerin bulunduğu iki sınıf ile erkek öğrencilerin bulunduğu iki sınıf) toplam 140 öğrenci çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda hem 2013 fen bilimleri dersi öğretim programı hem de EBA uygulamaları birlikte kullanılmış; kontrol grubunda ise sadece 2013 fen bilimleri dersi öğretim programı uygulanmıştır. Çalışma yedi hafta sürmüştür. Araştırmada nitel veri toplama araçları ile nicel veri toplama araçlarından birlikte faydalanılmıştır. Araştırmada kullanılan nicel veri toplama araçları; fen konularına yönelik ilgi ölçeği ve bireysel ilgi düzeyleri anketidir. Araştırmada kullanılan nitel veri toplama aracı ise yarı yapılandırılmış öğrenci görüşme formudur. Elde edilen veriler t-testi analiz tekniği ve frekans analizi yöntemleri ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda; 1- Kontrol grubunda yer alan kız öğrencilerin fen dersine yönelik ilgi ölçeği ön test puan ortalamaları ile son test puan ortalamaları arasında sontest puanları lehine anlamlı bir farklılık olduğu, 2- Deney grubunda yer alan kız öğrencilerinin fen dersine yönelik ilgi ölçeği ön test puan ortalamaları ile son test puan ortalamaları arasında öğrencilerin sontest puanları lehine anlamlı farklılık olduğu, 3- Erkek öğrencilerden oluşan kontrol grubunun fen dersine yönelik ilgi ölçeği ön test puan ortalamalarıyla son test puan ortalamaları arasında anlamlı farklılığın olmadığı, 4- Deney grubunda yer alan yedinci sınıf erkek öğrencilerinin fen dersine yönelik ilgi ölçeği ön test puan ortalamalarıyla son test puan ortalamaları arasında sontest puan ortalamaları lehine anlamlı bir farklılık olduğu, 5- Kız öğrencilerden oluşan deney grubu öğrencilerinin fen dersine yönelik ilgi ölçeği son test puan ortalaması ile kontrol grubu kız öğrencilerinin son test puan ortalamaları arasında sontest puan ortalamaları lehine anlamlı farklılık olduğu, 6- Deney grubunda yer alan erkek öğrencilerin fen dersine yönelik ilgi ölçeği son test puan ortalaması ile kontrol grubunda yer alan erkek öğrencilerinin son test puan ortalamaları arasında anlamlı farklılığın olmadığı,