Yazar "Keven, Sibel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerilerinin vizyon geliştirmeye ilişkin tutumlarının karşılaştırılması(Niğde Üniversitesi, 2003) Keven, Sibel; Öztürk, HüseyinÖZET Bu çalışma özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerinin vizyon geliştirmeye ilişkin tutumlarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, betimsel yöntemlerden okul survey yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Mersin İli Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 10 özel, 10 resmi statülü İlköğretim okullarından seçilen toplam 48 yönetici ile 250 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler katılımcılara "vizyon geliştirme tutum ölçer"inin uygulanması sonucunda elde edilmiştir. Araştırma sonucunda aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır; 1. Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerinin "Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının" belirlenmesine ait resmi ve özel statüde görev yapan öğretmen görüşleri arasında p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. 2. Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerinin "Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının" karşılaştırılmasına ait resmi ve özel statüde görev yapan ilköğretim okulu yöneticilerinin görüşleri arasında p<.05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. 3. Özel ilköğretim okulları yöneticilerinin Okul yöneticilerinin "Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının" belirlenmesine yönelik görüşleri arasında öğrenim durumlarına göre, p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. 4. Resmi ilköğretim okulları yöneticilerinin İlköğretim okulları yöneticilerinin "Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının" belirlenmesine yönelik görüşleri arasında idarecilikteki kıdemlerine göre, p<.05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. 5. Özel ye resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerinin "Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının" belirlenmesine ait öğretmen görüşleri arasında cinsiyetlere göre, p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 6. Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerinin "Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının" belirlenmesine ait öğretmen görüşleri arasında kıdemlere göre, p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır.11 7. Özel statülü ilköğretim okulları öğretmenlerinin Okul yöneticilerinin "Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının" belirlenmesine yönelik görüşleri arasında öğrenim durumlarına göre, p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. 8. Resmi statülü ilköğretim okulları öğretmenlerinin Okul yöneticilerinin "Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının" belirlenmesine yönelik görüşleri arasında öğrenim durumlarına göre, p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 9. Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları öğretmenlerinin, Okul yöneticilerinin "Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının" belirlenmesine yönelik görüşleri arasında yaşlara göre p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 10. Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerinin "Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının" belirlenmesine ait öğretmen görüşleri arasında öğretmenlerin branşlarına göre, p<,05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 11. Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerinin "Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının" belirlenmesine ait yönetici görüşleri arasında cinsiyetlere göre, p<,05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 12. Özel İlköğretim okulu yöneticilerinin İlköğretim okulları yöneticilerinin "Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutamlanma" belirlenmesine yönelik görüşleri arasında idarecilikteki kıdemlere göre, p<,05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 13. Resmi İlköğretim okulu yöneticilerinin okul yöneticilerinin "Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının" belirlenmesine ait görüşleri arasında öğrenim durumlarına göre, p<05 düzeyinde anlamlı bir fark bulunmamaktadır. 14. İlköğretim okulları yöneticilerinin, okul yöneticilerinin "Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının" belirlenmesine yönelik görüşleri arasında yaşlara göre, p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır.