Yazar "Koç, Ercüment" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dönel mekanik sistemlerde rotor dinamik analizi(Niğde Üniversitesi, 2002) Koç, Ercüment; Kalkat, MenderesÖZET DÖNEL MEKANİK SİSTEMLERDE ROTOR DİNAMİK ANALİZİ KOÇ, Ercüment Niğde Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makine Mühendisliği Anabilim Dalı Danışman : Yrd. Doç. Dr. Menderes KALKAT Mart 2002, 113 Sayfa Bu çalışmada, dönen mekanik sistemlerin dinamik davranışının analizini yapmak için bir "Düz Bağlantılı Rotor Sistemi" dizayn edilerek, çeşitli işletme şartları için sistem, titreşim parametreleri (genlik, hız ve ivme) yönünden araştırılmıştır. Deney düzeneği üzerinde sekiz farklı ölçüm noktası belirlenmiştir. Belirlenen bu ölçüm noktalarından düşey doğrultuda titreşim parametreleri, sistemin dinamik yapısını araştırmak için CSI 2110 Makina Analizörü yardımıyla; yüksüz, tek diskli yükleme, çift diskli yükleme ve üç diskli yükleme şartlarında her bir farklı çalışma hızlan için (150 d/d, 300 d/d, 450 d/d 1350 d/d) elde edilmiştir. Sistemden alınan veriler, tur içi ve tur dışı olmak üzere iki grupta incelenmiştir. Tur dışı titreşim ölçüm değerleri HGW grafik yazılımıyla, tur içi elde edilen değerler ise CSI Master Trend yazılımıyla grafiksel olarak elde edilmiştir. Tur dışı analiz ile sadece sistemin dinamik davranışı, tur içi analiz yardımıyla ise, sistem arıza parametreleri açısından incelenmiştir. Sonuç olarak; yüklü çalışma halinde, yüksüz duruma göre titreşim parametrelerinde belirgin bir artış gözlemlenmektedir. Ayrıca her bir durumda (yüklü/yüksüz), noktalar tek tek ele alındığında, sistemin çalışma hızındaki artışa paralel olarak genlik-hız-ivme değerleri de artış göstermektedir. Tek Disk Ortada (tek diskli yükleme) çalışma şartlarında, arıza parametreleri açısından yapılan inceleme sonucunda da; sol ve sağ yatak titreşim genlikleri açısından mukayese edildiğinde, sağ yatakta genlik değerinin mikron seviyesinde de olsa artış gösterdiği belirlenmiştir. Sağ yatak, milin tahrik edildiği noktaya uzak yani diğer uç noktasındadır, dolayısıyla tahrik noktasına göre daha serbest bir konumdadır. Söz konusu noktalar için titreşimin hız ve ivme değerlerinde ise değişiklik olmamaktadır. Anahtar Sözcükler: Rotor Dinamiği, Dönel Mekanik Sistem, Titreşim Ölçümü, Arıza Tespiti. Titreşim parametreleri; genlik, hız, ivme.