Yazar "Koç, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim 5. sınıf türkçe ders kitaplarındaki metin altı soruları üzerine bir inceleme(Niğde Üniversitesi, 2007) Koç, Mustafa; Yıldırım, TalipBu çalışmada, eğitim-öğretim faaliyetleri doğrultusunda problem durumları saptanmış bu problem durumuna ilişkin geliştirilen yöntemlerle metin altı soruları Türkçe ders kitaplarına hangi oranda yansıtıldığı belirlenmiştir.. Çalışmada, ana dili öğretiminde kullanılan Türkçe ders kitaplarının öğrencinin dili kullanmadaki yeterliliğin göstergesi olan yüzeysel ve derin yapılı düşünme becerilerinin bilişsel alan basamaklarına göre dağılımı tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, toplanan veriler yapılacak çalışmalara ışık gösterecek durumdadır. Çalışma beş bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde tezin kavramsal çerçevesi belirlenerek ikinci bölüme geçilmiştir. İkinci bölümde ana dilin bireyin yaşantısındaki yeri ve Türkçe öğretimi üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde araştırmanın kuramsal alt yapısı olan bilişsel alan ve Türkçe ders kitapları dile getirilmiştir. Dördüncü bölümde metin altı soruları bilişsel alan basamaklarına göre tespit edilmiştir. Beşinci bölümde ise ortaya çıkan sonuca göre öneriler dile getirilmiştir. Çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu tarafından 2005-2006 eğitim-öğretim yılında İlköğretim 5. Sınıflarda okutulmak üzere olan 2572 sayılı Tebliğler Dergisi ile önerilen Türkçe ders kitapları çalışma evreni olarak belirlenmiştir. Bu evrenden rastlantısal örneklem yoluyla iki kitap seçilmiş ve seçilen kitaplardaki metinlerin, metin altı soruları bilişsel alan basamaklarına göre sınıflandırılmıştır. Çalışmada, bilişsel alan basamaklarına göre dağılım yüzeysellik taşıyan bilgi ve kavrama basamaklarında yoğunlaşmıştır. Her iki kitaba ait soruların tamamı bilişsel alan bilgi ve kavrama basamağına göre sınıflandırıldığında; bilgi basamağı %65.2, kavrama basamağının ise %49 oranında olduğu tespit edilmiştir. Bu durum sınıflamaya tabi tutulan toplam soru sayısının yarıdan fazlasının bilgi basamağı yarıya yakının ise kavrama basamağına ait soruların olduğunu göstermektedir.