Yazar "Koğar, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe INVESTIGATION OF SCIENTIFIC LITERACY ACCORDING TO DIFFERENT ITEM TYPES: PISA 2015 TURKEY SAMPLE(2019) Koğar, Esin Yılmaz; Koğar, HakanThe aim of the present study was to reveal the psychometric properties of the items in the cognitive test of PISA 2015 assessingscientific literacy according to different item types and to examine scientific literacy in relation to different independentvariables. In the sample of PISA 2015 Turkey, 175 students from 5895 students were included in the study with the aim ofresearching. Descriptive statistics and various hypothesis tests were used to obtain the findings of the research. When scientificliteracy and item difficulty averages for all three item types were examined, students with a high level of scientific literacylevel were more successful at responding to constructed response (CR) items, while students with a low level of scientificliteracy were more successful at answering multiple choice (MC) items. Male students were more successful than femalestudents in responding to MC and complex multiple choice (CMC) items, while female students were more successful thanmale students in answering CR items. It was found that students with a high level of economic, social and cultural status weremore successful than those with a low level of economic, social and cultural status.Öğe Öğretmenlerin Matematik Konularına Yönelik Hazırlık Düzeylerinin Matematik Başarısı ile İlişkisi: TIMSS 2015 Türkiye ve Singapur Örneği(2017) Koğar, Hakan; Koğar, Esin YılmazBu araştırmanın amacı, Türkiye ve Singapur örnekleminde yer alan matematik öğretmenlerinin matematik öğrenme alanlarını öğretmedeki yeterlik düzeylerini ortaya koymak ve öğrencilerin bu öğrenme alanlarındaki başarılarının öğretmenlerin konuya hazırlık yapma düzeyinden ve ülke değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Bu çalışmanın örneklemi, Türkiye’den ve Singapur’dan TIMSS 2015 araştırmasına katılan tüm sekizinci sınıf öğrencileri ve matematik öğretmenleridir. Bu çalışmada TIMSS 2015 matematik başarı testi ve öğretmen anketinden elde edilen veri tabanı kullanılmıştır. Türkiye’deki öğretmenlerin konulara hazırlık düzeylerine göre ortalama %86,33’ü derse çok iyi, %7,83’ü ise derse biraz hazırlanmaktadırlar. Singapur’daki öğretmenlerde ise bu yüzdeler konulara çok iyi hazırlanma için ortalama %88,35 iken biraz hazırlanma için ise %11,15’tir. Singapur’daki öğretmenlerin matematik dersinde yer alan konulara daha iyi hazırlandıkları belirlenmiştir. Dört öğrenme alanının ve 20 konunun tümünde Singapur’daki öğrencilerin matematik başarıları, Türkiye’deki öğrencilerin matematik başarılarından daha yüksektir. Bu 20 konunun altısında Singapur’daki öğretmenler Türkiye’deki öğretmenlere göre daha fazla konuya hazırlık yapmaktadırlar. Bu altı konu için derse olan hazırlık arttıkça öğrenci başarısı da artmaktadır. TIMSS’te yer alan matematik öğrenme alanları ile TEOG’ta yer alan matematik öğrenme alanları örtüşmektedir. Konulara hazırlık düzeyi ile matematik başarısının ilişkili olduğu belirlenen bu araştırmaya göre öğretmen hazırlığının, öğrencilerin TEOG başarıları ile de ilişkili olabileceği söylenebilir. Bu nedenle öğretmenin konulara hazırlığındaki artışın öğrencilerin TEOG matematik başarılarında da artış sağlayabileceği düşünülmektedir.