Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Korkmaz, Murat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kadın akademisyenlerin başarısında duygusal zekânın etkisi üzerine bir araştırma
    (Niğde Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Korkmaz, Murat; Köksal, Onur
    Toplumsal gelişmeyi etkileyen ve toplumsal gelişmeye yön veren ilkelerin başında eğitim gelmektedir. Kişilerin toplumu oluşturduğu gerçeği göz önüne alınırsa, eğitim - öğretim sürecinde önemli role sahip olan kadın akademisyenlerin, duygusal zekâ kavramının bilincinde olması ve bunu eğitim öğretim sürecine yansıtabilmesi toplumsal gelişmeye önemli ölçüde katkı sağlayacaktır. İnsanların çalışma hayatında iletişim, kariyer geliştirme ve yönetsel yeteneklerini artırma düşünceleri ile ilgili olarak duygusal zekâ yeterliliklerini geliştirmeleri gerektiği, zamanla kabul gören bir durum olarak belirtilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Çankırı Karatekin Üniversitesi'nde görev yapan kadın akademisyenlerin duygusal zekâ düzeylerinin akademik başarıları üzerindeki etkisini incelemektir. Verilerin analizi için SPSS22 Statistics programından yararlanılmıştır. 123 kadın akademisyene uygulanan anketlerden elde edilen veriler korelasyon analizi, anova testi ve çoklu doğrusal regresyon analizi yöntemleriyle incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre, duygusal zekânın başarı üzerinde pozitif yönde bir etkisinin olduğunu söylemek mümkündür. Duygusal zekâ alt boyutlarından duyguları saptamanın başarı alt boyutlarından herhangi biri üzerinde anlamlı bir etkisine rastlanmamıştır. Bunun yanında, ikinci duygusal zekâ alt boyutu olan duyguları kullanmanın başarı alt boyutlarından yalnızca ders anlatırken düzenli ve organize olmak üzerinde pozitif yönde bir etkisinin olduğu bulunmuştur. Diğer bir duygusal zekâ alt boyutu olan duyguları anlamanın başarı alt boyutlarından konusuna hâkimiyet, ders anlatırken düzenli ve organize olmak ve sorulara doyurucu cevap verebilmek üzerinde pozitif yönde etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Son olarak, duygusal zekâ alt boyutlarından duyguları yönetmenin tüm başarı alt boyutları üzerinde pozitif yönde etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar, kadın akademisyenlerin başarısında duygusal zekânın önemini ortaya koymaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Reflection of July 15 on the Turkish Sports World: An Applied Research
    (2021) Yücel, Ali Serdar; Talas, Mustafa; Korkmaz, Murat
    The purpose of this study is to determine the perception dimension of the July 15 coup attempt in the sports world by different demographic characteristics. The research was conducted with 892 participants. a 5-point Likert scale composed of 53 questions and prepared by the researcher with the support of experts were used to obtain data for the study. All analyzes were performed with SPSS v17.0 (SPSS Science, Chicago, IL, USA). Factor analysis, Kruskal Wallis, Anova test and Independent Samples t-test were used for data analysis. It has been concluded following the study that the participants think that the July 15 coup attempt has damaged Turkish sports world, the public practices regarding Turkish sports world are largely (73%) sufficient and the perception dimensions related to the reflection of the July 15 coup attempt on the sports world differ by the variables of age, education, level of income, marital status and the working conditions of the participants.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim