Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Koyuncu, Kadim" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Dünya Pazarlarının Dengesini Sarsan Ülke Çin : Çin Mallarının Pazarlama Bileşenleri (Fiyat, Mamul, Dağıtım, Tutundurma) Açısından İncelenmesi
    (2007) Çiçek, Recep; Koyuncu, Kadim
    Çin ekonomisinin beklenen büyümesi hala artarak devam etmektedir. Bu bir çok ülke için bir fırsat olarak gözükmekte iken, hazırlıksız yada hazırlanmadan yakalanan ülkeler için ekonomik bir kayıp olarak baş göstermektedir. Özellikle kriz yönetiminde tecrübeli olan Türkiye işletmeleri Çin mallarının istilasına karşı ne derece hazırlanmaktadır. Türk işletmeleri de Çin 'in, bir çok ülkeyi sarsan, eğitimli ve ucuz işgücünden, mamul çeşitliliğinden, taklit (kopya) becerisinden tedirgin olmaktadır. Bu çalışmada; Çin 'in son dönemde ulaştığı ekonomik gücünü nasıl kazandığı incelenmekte, daha önce ülkemizde incelenmeyen Çin mallarının pazarlama karması bileşenleri (Fiyat, Dağıtım, Mamul,Tutundurma) açısından genel değerlendirmesi yapılmaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Marka ve ambalajın tüketici satın alma davranışları üzerine etkisi
    (Niğde Üniversitesi, 2007) Koyuncu, Kadim; Çiçek, Recep
    Pazarlamada, marka ve ambalaja çok farklı bir yer ayrılmaktadır. Üzerinde son derece itina ile çalışılan bu kavramlar işletmelerin geleceğine yön vererek, tüketicilere bakış açılarını değiştirmektedir. Çalışmamızda son yıllarda oldukça önem verilen marka, ambalaj ve tüketici satın alma davranışları incelenmiştir. Tüketicilerin düşüncelerini ölçmeye yönelik uygulama çalışması yapılmıştır. Daha önce yapılan tez çalışmalarında marka ve ambalajın satın alma davranışına etkileri ele alınmıştır. Bu çalışmada ise marka ve ambalajın önem düzeyleri ile fiyat algılama boyutları arasında farkın olup olmadığı tespit edilmektedir. Fiyat algılamada hangi faktörlerin göz önüne alındığı ortaya çıkarılmıştır. Bu faktörlerin önem derecelerine göre gösterdiği değişiklikler belirlenmiştir. Anket metodu kullanılarak, Niğde ilindeki, 384 tüketici üzerinde yapılan saha araştırması ölçeklerle tutarlı olmuştur. Uygulamada, ankete katılanlardan marka, ambalaj, satın alma davranışı, fiyat algılamaları ve indirimdeki ürünlere ilişkin tepkilerini ölçmeye yönelik sorulara cevap aranmıştır. Ayrıca cevaplayıcılarına ait yaş, gelir durumu, eğitim, medeni durum gibi bilgiler alınarak marka ve ambalaj seçimini etkileyen faktörlerle, fiyat algılamalarındaki ilişkiler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Tüketicilerin marka ve ambalajı tercih etme nedenlerinin başında önceki deneyimlerinin ve ürün fiyatının etkisi yüksek olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmanın, bundan sonra yapılacak marka ve ambalajın fiyat algılamaları konusunda katkı sağlayacağı ümit edilmektedir. Anahtar Kelimeler: Marka, Ambalaj (Ambalajlama), Satın Alma Davranışı, Fiyat

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim