Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Koyuncu, Ramazan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İlköğretim kurumlarında yönetici davranışlarının öğretmenlerin mesleklerine yabancılaşmasına etkisi Niğde örneği
    (Niğde Üniversitesi, 2011) Koyuncu, Ramazan; Yalçın, İbrahim
    Bu araştırma, ilköğretim kurumlarında yönetici davranışlarının öğretmenlerin mesleğe yabancılaşması üzerinde etkisinin olup olmadığını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma Niğde il merkezinde çeşitli resmi ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 335 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Örneklemi oluşturan öğretmenlere, Thomson ve Wendt tarafından geliştirilmiş mesleğe yabancılaşma ölçeğinden, Reddin'in 3 boyutlu liderlik ölçeği ile demografik özelliklerden oluşan toplam 50 soruluk bir anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında değerlendirilerek araştırma hipotezlerin test edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeğin güvenirliliğini test etmek için Güvenirlilik Analizinden, demografik değişkenlere ilişkin dağılımların belirlenmesinde frekans analizinden, Lider davranışının yabancılaşma üzerinde etkisinin olup olmadığını araştırmak için regrasyon analizinden, lider davranışı alt boyutları ile yabancılaşma alt boyutları arasındaki ilişkilerin ortaya koymak için korelasyon analizinden ve yabancılaşma ve lider davranışı üzerinde etkide bulunan yaş, cinsiyet, medeni durum, branş, kıdem ve okuldaki öğretmen sayısının gibi demografik değişkenlerin etkilerini karşılaştırmada varyans analizinden faydalanılmıştır.Çalışmamız dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çalışmamızla yakından ilişkili olan ilköğretim, öğretmen ve okul yöneticileri kavramın üzerinde kısaca durduktan sonra okul yönetimi kavramı üzerinde durulmuştur. Çalışmanın ikinci bölümünde lider davranış biçimleri, liderlik kuramları açıklanmıştır. Üçüncü bölümde yabancılaşma türleri, örgütsel yabancılaşma, mesleğe yabancılaşma ve öğretmenlerde mesleğe yabancılaşma kavramları açıklanmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise lider davranışı ve yabancılaşma arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla anketin sonuçları hakkında bilgi verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim Yönetimi, Yabancılaşma, Liderlik

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim