Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Koyuncu, Seval" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Fen bilimleri ders kitaplarındaki çevre sorunları ve çözüm önerileri
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2023) Koyuncu, Seval; Köksal, Ela Ayşe
    Bu çalışmada, fen bilimleri ders kitaplarında hangi çevre sorunlarına ve çözüm önerilerine yer verildiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemi fen bilimleri ders kitaplarıdır. Kitapta, çevre sorunu ve çözüm önerisi için yazılan yazılar içerik analizi ile incelenmiştir. Ders kitaplarında çevre sorunları ve çözüm önerileri üçüncü sınıfta çöp-atık, neslin yok olması ve kirlilik; dördüncü sınıfta atıkların ayrıştırılmaması, ışık-ses-su-çevre kirliliği ve atık su ve artan besinler; beşinci sınıfta biyolojik çeşitlilik, atık, insan-çevre ilişkisi ve yıkıcı doğa olayları; altıncı sınıfta hava-gürültü kirliliği, soba bacasının yanlış kullanımı; yedinci sınıfta evsel katı-sıvı atık; sekizinci sınıfta hava kirliliği ve küresel iklim değişikliği temaları olarak bulunmuştur. En çok sayıda tema dördüncü ve beşinci sınıftadır. En az sayıda tema yedinci sınıftadır ancak evsel katı atık için verilen çözüm önerileri evsel sıvı atık çözüm önerilerinden sayıca daha fazladır. Altıncı sınıfta ise yine tema sayısı azdır. Çevre sorunları ve çözüm önerileri birebir karşılaştırıldığında bazı çevre sorunlarına karşı çözüm önerilerine yer verilmediği gözlenmiştir. Çözüm önerileri sorunla birebir ilişkili bulunamamıştır. Temalar karşılaştırıldığında ilkokulda daha az, ortaokulda daha fazla sayıda yer almaktadır. İlkokul düzeyinde üçüncü ve dördüncü sınıf olmak üzere iki kitap incelendiğinden ortaokul olarak ise 5-8. sınıf olarak dört adet kitap incelendiğinden dolayı ortaokulda daha fazla sayıda çevre sorunu ve çözüm önerisi teması ile karşılaşılmaktadır. Neslin yok olması temasına ilkokulda bahsedilirken ortaokulda bahsedilmemiştir. Ortaokulda da küresel iklim değişikliği, insan-çevre ilişkisi, yıkıcı doğa olayları de soba bacasının yanlış kullanımından bahsedilmiştir, bu temalar ilkokulda yer almamaktadır. Bu sonuçlar çevre sorunları ve çözüm önerilerinin ders kitaplarında sarmal program olarak düzenlenemediğini göstermektedir. Çalışmanın ilgili araştırmacı ve eğitimcilere yardımcı olması beklenmektedir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim