Yazar "Kuruöz, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmenlerin kullandıkları sınıf yönetimi stratejileri ile kişilik tipleri arasındaki ilişki(Niğde Üniversitesi, 2008) Kuruöz, Mehmet; Sağnak, MesutBu araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin kullandıkları sınıf yönetimi stratejileri ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin düzeyini belirlemek ve bu ilişkinin çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veriler ?16 Faktör Kişilik Envanteri? ve ?Disiplin Hakkında İnançlar Envanteri? aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini Niğde İli Merkez İlçedeki 12 ilköğretim okulunda görevli 280 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler yüzde, frekans, ortalama, tek yönlü varyans analizi, Scheffe, t-testi ve Pearson korelasyon testleri kullanılarak yorumlanmıştır.İlköğretim öğretmenlerinin en çok kurallar-sonuçlar sınıf yönetimi stratejisini kullandıkları, yüzleşme-sözleşme stratejisini en az kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Dominant, kavgacı, sert kişilik özelliği taşıyan öğretmenlerin en çok kurallar-sonuçları stratejisini kullandıkları bulunmuştur. Şüpheci, kıskanç, sert huylu kişilik özelliği taşıyan öğretmenlerin yakınlaşma-dinleme stratejisini kullandıkları; kendine yeterli, otonom kişilik özelliği taşıyan öğretmenlerin yüzleşme-sözleşme sınıf yönetimi stratejisini kullandıkları; geleneklere bağlı, sabırlı kişilik özelliği taşıya öğretmenlerin yakınlaşma-dinleme stratejisini kullandıkları bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Sınıf yönetimi stratejisi, kişilik tipleri, ilköğretim öğretmeni